دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سفر «بشار اسد» به تهران؛ نمایش اتحاد ایران و سوریه

سفر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار و گفت‌وگو او با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشور را می‌توان اقدام و حرکتی مهم در تقویت اتحاد دو کشور «ایران» و «سوریه» با یکدیگر دانست.
کد خبر: ۵۲۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۷ - 10May 2022

سفر «بشار اسد» به تهران؛ نمایش اتحاد ایران و سوریه / اتونشر برای فرداگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سفر ناگهانی و از قبل اعلام نشده «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار و گفت‌وگو با «حضرت امام خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در وهله اول نشان‌دهنده اتحادی پایدار، ماندگار و ناگسستنی بین دو کشور ایران و سوریه به خصوص در برابر دشمنان منطقه‌ای آن‌ها بویژه «آمریکا» و «رژیم صهیونیستی» است.

اما آن چیزی که در این سفر توجه رسانه‌های داخلی به خصوص رسانه‌های بین‌المللی را به شدت به خود جلب کرد تشکر و قدردانی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همیشگی و طولانی مدت «ایران» از کشور «سوریه» و مردم این کشور در برابر دشمنان این کشور و «فتنه» اخیر سوریه است.

موضوع دیگر که این سفر ناگهانی «بشار اسد» به تهران را مهم و استراتژیک نشان می‌دهد ارتقاء و گسترش روابط دو کشور ایران و سوریه است. زیرا با توجه به مسائل، مشکلات و موانعی که توسط دشمنان بر سر راه رشد و پیشرفت دو کشور قرار گرفته این ضرورت را به «ایران» و «سوریه» یادآور می‌کند که برای مقابله با این چالش‌ها و گذر ایمن از صخره‌های مشکلاتی که بر سر راه آن‌ها ایجاد شده باید با یکدیگر «ائتلاف» و «اتحادی» مستحکم و عمیق را ایجاد کنند.

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کرد وجود دشمنی مشترک، چون «رژیم صهیونیستی» در منطقه خاورمیانه و برابر کشور‌های «ایران» و «سوریه» است. بر این اساس اگر دو کشور ایران و سوریه با اتحاد و پشتیبانی از یکدیگر زمینه‌های بیش از پیش همکاری با یکدیگر را فراهم کنند می‌توانند بازدارندگی قابل توجه و مستحکم در برابر «رژیم صهیونیستی» برای خود و هم برای کشورهایی، چون «فلسطین» و «لبنان» ایجاد کنند.

اما از همه مهمتر موضوعی که ایران و سوریه باید به آن توجه کنند این است که «رژیم صهیونیستی» به دنبال تسلط بر منطقه «خاورمیانه» است و این مهم را در اقدامات و برنامه‌های خود درنظر گرفته است. بر این اساس اگر دو کشور ایران و سوریه همانگونه که تا امروز نشان دادند ائتلاف قدرتمندی را در منطقه خاورمیانه ایجاد کنند مانع از تحقق چنین امر شومی می‌شوند. زیرا اگر اسرائیل بتواند تسلط خود را بر خاورمیانه تثبیت کند قطعا در آینده‎ای نه چندان دور به کشور‌های دیگری این منطقه تجاوز و تعدی خواهد کرد.

مسئله مهم و قابل توجه دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که ایران و سوریه عمق استراتژیک یکدیگر هستند. موضوع فوق خود نشان‌دهنده این مهم است که اگر این دو کشور ارتباط مستمر و راهبردی خود را با یکدیگر حفظ کرده و حتی آن را گسترش بدهند قدرت و دوام جریان مقاومت در منطقه خاورمیانه را تضمین می‌کنند و اگر چنین شود دشمن در دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود ناکام خواهد شد.

در این میان دو کشور ایران و سوریه به خوبی از تهدیدات رژیم صهیونیستی آگاه بوده و لازم است تا این تهدیدات را بیش از پیش جدی بگیرند و بهترین مسیر برای رسیدن به این مقصود اتحاد و هماهنگی بیشتر بین تهران و دمشق است. زیرا با افزایش توان بازدارندگی مشترک این دو کشور در برابر اسرائیل این رژیم اشغالگر عملا خلع صلاح شده و از حالت تهاجمی که امروز دارد به لاک دفاعی فرو خواهد رفت و از میزان تهدیدات آن به صورت قابل توجهی کاسته خواهد شد.

در واقع تمامی فشار‌هایی که کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا برای کاهش سطح روابط سیاسی و دفاعی سوریه و ایران به دمشق وارد می‌کنند خود گویای این موضوع است که عمق استراتژیک این دو کشور تا چه اندازه بااهمیت است که دشمنان آن‌ها به سختی به دنبال برهم زدن این اتحاد هستند.

در پایان باید گفت سفر ناگهانی و سرزده بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران نشان از گسترش بیش از پیش روابط تهران و دمشق در تمامی سطوح به خصوص حوزه‎‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی و با دیدار‌ها و گفت‌وگو‌های بسیار خوبی که رئیس جمهور سوریه با مقامات جمهوری اسلامی ایران داشت باید انتظار تعمیق عمق استراتژیک این دو کشور در تمامی ابعاد و زمینه‌ها را داشت که این امر در نهایت به تضعیف پایگاه منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه و قدرت گرفتن محور مقاومت اسلامی منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار