دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نگاهی به راهبرد اقتصادی رئیس جمهور با هدف توزیع عادلانه یارانه‌ها

رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم مسائل اقتصادی را با هدف مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تشریح کرد.
کد خبر: ۵۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 11May 2022

دولت در شرایط اقتصادی صادق الوعده خواهد بود/ بازار خودش گرانی را کنترل کندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور شب گذشته با شبکه‌ی اول سیما مصاحبه‌ی مبسوطی درباره‌ی مسائل اقتصادی جاری کشور با شبکه‌ی اول سیما داشت.

این مصاحبه‌ روی دو محور اصلی استوار بود. نخست مساله‌ی جان مردم و دوم مال مردم. مساله‌ی جان مردم موضوعی استعاری بود که به مساله‌ی کرونا و کنترل آن اشاره داشت.

رییس جمهور گفت که طی ماه‌های اخیر با تکیه به تولید ملی در زمینه‌ی واکسن کرونا و نیز خرید این کالای ضروری از کشور‌های معبتر، دولت توانسته است شیوع کرونا را کنترل کند و آمار حدودا ۷۰۰ مورد فوتی در شبانه روز را به هفت تن برساند.

حجت‌الاسلام رییسی در مبحث دوم به نان مردم یعنی مسائل اقتصادی پرداخت و گفت که از ابتدای سال حتی یک ماه حقوق کارمندان دولت به تعویق نیافتاده است. رییس جمهور ضمن اشاره به ارز ترجیحی و انتقاد از اینکه وجود دو یا چند نوع نرخ ارز و چندگانه باعث رانت، اختلاس و فساد اقتصادی می‌شود، گفت: در ماه‌های نخست با کمبود بودجه در زمینه‌ی ارز ترجیحی مواجه شدیم و لایحه‌ی ابلاغی دولت به مجلس در این زمینه نیز رای نیاورده است.

حجت‌الاسلام رییسی برنامه ریزی و اقناع اقتصادی افکار عمومی را ابزار اصلی بهبود شرایط اقتصادی مذکور دانست و گفت باید ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قوای سه‌گانه قرار بگیرد. ایشان قانون را فصل‌الخطاب همه‌ی فعالیت‌های دولت دانست. ایشان تاکید کردند نباید به اقشار ضعیف فشار اقتصادی وارد شود و قرار نیست یارانه حذف شود بلکه از واردکننده به مصرف کننده اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت یارانه‌ی واردکننده‌ی دارو به کارگزاران بیمه‌ها تخصیص داده می‌شود. قیمت نان مانند سابق خواهد بود و بنزین و سوخت نیز با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد و تا دو ماه آینده کالابرگ‌های الکترونیکی صادر خواهد شد.

وی گفت دولت صادق‌الوعده است و کمک‌های معیشتی به زودی پرداخت خواهد شد، ولی در نحوه‌ی برداشت متعاقبا اعلام خواهد شد. رییس جمهور اعلام کرد مسئولین وزارت رفاه مسئول رسیدگی به اعتراضات هستند و اگر مشکلی به وجود آمد ایشان شخصا یا مسئول مربوط توضیح خواهد داد.

رییس جمهور همچنین اعلام کرد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و واکسیناسیون عمومی با همت عمومی و مشارکت مردمی امکان پذیر شده است و مسائل اقتصادی نیز با مشارکت عمومی و ملی برطرف خواهد شد.

وی گفت دولت مسئولیت پذیر و پاسخگوست. بر اساس آنچه ایشان اعلام کرد دولت سیزدهم با بدهکاری و قرض کارش را آغاز کرده است. ایشان اشاره کرد از نقد درست استقبال می‌کند و تمامی مردم از لحاظ درمانی بیمه خواهند شد و دارو‌های گران قیمت را دولت تامین خواهد کرد.

ایشان در پایان بر روی برنامه‌های اقتصادی تاکید کرد و رشد هشت درصدی اقتصادی را پیش بینی کرد و از همه اقشار و نخبگان دعوت به همکاری کرد. وی اقناع و تبیین مسائل اقتصادی را رسالت همه‌ی مسئولین بالاخص رسانه‌ها دانست و گفت بازار باید درست کنترل شود تا گرانی اتفاق نیافتد. به گفته‌ی ریس جمهور با فساد، گران فروشی و بستر سازی برای موارد فوق برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار