واکنش «شمخانی» در آستانه سفر انریکه مورا به تهران

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشبرد همزمان مذاکرات وین با اجرای طرح تحول اقتصادی را نشانگر تسلط دولت بر مهمترین پرونده‌های سیاسی و اقتصادی کشور خواند.
کد خبر: ۵۲۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ - 10May 2022

پیشبرد مذاکرات با اجرای طرح تحول اقتصادی نشانگر تسلط دولت بر مهمترین پرونده‌های سیاسی و اقتصادی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز (سه‌شنبه) در توئیتی در آستانه سفر «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین نوشت: پیشبرد همزمان مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه که ادامه آن با سفر انریکه مورا به ایران دنبال می‌شود، با اجرای شجاعانه طرح تحول اقتصادی، ضمن آنکه نشان‌دهنده ظرفیت بالای مردمی برای اقدامات بزرگ است، از تسلط دولت بر مهمترین پرونده‌های سیاسی و اقتصادی کشور خبر می‌دهد.

براساس این گزارش، انریکه مورا قرار است امشب وارد تهران شود و فردا (چهارشنبه) با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می‌کند. سفر مورا به تهران بعد از دو ماه وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین و برای دومین بار در سال جدید شمسی به تهران صورت می‌گیرد. سفری که در پی پیشنهاد «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان و استقبال وزیر خارجه ایران انجام می‌شود.

روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست هفتگی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره سفر مورا به تهران گفت: مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱+۴ از یک طرف و آمریکا در وین، تا امروز بدون وقفه ادامه داشته است. مکثی در حضور در وین رخ داده، ولی رد و بدل پیام‌ها از طریق هماهنگ کننده گفت‌وگو‌ها در حال انجام است. سفر مورا بعد از تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بورل انجام می‌شود. به این معنا نیست که بعد از وقفه‌ای، ایشان با پیام جدیدی می‌آید. پیام‌ها به صورت مستمر بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا در حال رد و بدل شدن است. البته لازم بود با توجه به پیشنهاد بورل و استقبال امیرعبداللهیان دیدار حضوری انجام و رایزنی‌هایی در تهران انجام شود. مورا با آقای باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران ملاقاتی خواهد داشت. البته دستورکار گفت‌وگو‌ها در تهران تقریبا روشن است. امیدواریم بتوانیم بعد از انجام این گفت‌وگوها، نتیجه را بهتر اعلام کنیم.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها