معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی:

انجام مذاکرات از سیاست‌های صلح‌ طلبانه جمهوری اسلامی است

«بروجردی» پیام ایران به همسایگان خود را صلح و دوستی دانست و گفت: انجام پنج دور مذاکره با همکاری نخست وزیر عراق در بغداد با عربستان تنها نمونه‌ای از سیاست‌های صلح‌ طلبانه جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۵۲۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ - 11May 2022

انجام مذاکرات از سیاست‌های صلح‌ طلبانه جمهوری اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «علاءالدین بروجردی» معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی‌ امروز در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران داشتن رابطه خوب با همسایگان است اظهار داشت: این مهم به‌عنوان سیاستی اصولی و منطقی به شمار می‌رود.

وی پیام ایران به همسایگان خود را صلح و دوستی دانست و گفت: انجام پنج دور مذاکره با همکاری نخست وزیر عراق در بغداد با عربستان تنها نمونه‌ای از سیاست‌های صلح‌طلبانه جمهوری اسلامی است.

بروجردی تعامل کشورهای خلیج‌فارس را مهم دانست و افزود: اگر کشورهای حوزه خلیج فارس با همدیگر همکاری راهبردی، درازمدت و مبتنی بر منافع متقابل داشته باشند به هیچ وجه احساس نیاز به کشورهای بیگانه نخواهند کرد.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در همین ارتباط دیگر نیازی به حضور ناو آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در منطقه خلیج فارس نیز نخواهد بود.

بروجردی خطاب به حاکمان کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسوی گفت: شما چه کاره هستید که وارد منطقه‌ای که متعلق به شما نیست می‌شوید.

‌همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس تحت عنوان بسترهای تاریخی مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خلیج فارس به میزبانی دانشگاه خلیج فارس آغاز شده و به مدت 2 روز در بوشهر و سیراف ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار