تل‌آویو با احداث ۴ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری اشغالگری را ادامه می‌دهد

شورای عالی برنامه ریزی رژیم صهیونیستی خبر داد که مجوز احداث نزدیک به چهار هزار واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را تصویب کرده است.
کد خبر: ۵۲۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵ - 12May 2022

تل‌آویو با احداث ۴ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری اشغالگری را ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته فرعی شهرکسازی در شورای عالی برنامه ریزی رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه، با ادامه شهرکسازی در اراضی اشغالی فلسطین موافقت کرد.

خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داد، این مسئله پس از موافقت «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح‌های شهرکسازی جدید، صورت گرفت و بنا بر آن، این پروژه جدید شامل احداث سه هزار و ۹۸۸ واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری خواهد بود.

به گزارش سما، رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که این کمیته ساخت حدود هزار واحد مسکونی را در شهرک‌های فلسطینی واقع در منطقه «ج» در کرانه باختری تصویب خواهد کرد.

با وجود تصویب طرح‌های بزرگ شهرکسازی، شهرک‌نشینان مدعی هستند که تعداد واحد‌های مسکونی که مورد تأیید قرار گرفته، کاهش یافته و ساخت حدود هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهرک‌ها مطرح نشده است.

دولت آمریکا بار‌ها به ظاهر مخالفت خود را با این طرح‌های شهرک‌سازی اعلام کرده است؛ به نحوی که توماس نایدس سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مدعی شد که واشنگتن با هرگونه ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیستی مخالف است، ولی هیچ اقدام عملی برای توقف آن انجام نداده است.

تصویب ساخت این شهرک‌های پیش از سفر احتمالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی است. رژیم صهیونیستی همچنین در تلاش است در جریان این سفر، سران کشور‌های عربی سازشکار از جمله ارادن و مصر را نیز به فلسطین اشغالی دعوت کند تا نشست برگزار کنند.

صد‌ها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند، زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرز‌های پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار