رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی:

جریان مقاومت با الهام از راه امام و رهبریِ رهبر انقلاب الهام بخش شده است

حداد عادل گفت: جریان مقاومت با الهام از راه امام و رهبریِ رهبر انقلاب الهام بخش شده و برخی مناسبات منطقه‌ای را به هم ریخته است و به همین میزان دشمن دارد.
کد خبر: ۵۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ - 13May 2022

جریان مقاومت با الهام از راه امام و رهبریِ رهبر انقلاب الهام بخش شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در دومین روز از نشست حزب نسل نو اظهار داشت: سیاست لغزش‌گاه قدم است و بسیاری تا هنگامی که وارد عالم سیاست نشوند، آدم خوبی هستند و هنگامی که وارد عالم سیاست می‌شوند، می‌لغزند و انسان باید بسیار مراقب خود باشد.

وی افزود: در دورانی زندگی می‌کنیم که بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته است و روز‌های اول انقلاب را که نسل نو بودیم به یاد می‌آوریم و با عنوان کسی که از سال ۱۳۴۱ که امام پرچم این نهضت را برافراشت و به عنوان کسی که شاهد این نهضت بوده و اخبار این نهضت را تعقیب کرده و دیده می‌گویم هرچه زمان گذشته اعتقادم به درستی راه امام بیشتر شده است. کسانی در ابتدای پیروزی امام نسبت به صحبت‌های امام تردید داشتند امروز با گذشت ۴۳ سال درستی راه امام بیشتر اثبات شده است.

حداد عادل با بیان اینکه امام تاکید داشت که به غرب اعتماد نکنید و اساس اعتماد شما به خدا و مردم خودتان باشد، تصریح کرد: ۱۰۰ سال پیش سرحلقه روشنفکرانی پیدا می‌شدند که می‌گفنند راه نجات ایران این است که ایرانی باید از فرق سر تا نوک پا غربی شود، ولی چیزی که امثال چیزی امام در خشت خام می‌دید جوانان امروز در آینه و به طور واضح می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه غرب عوض نشده و ماهیت آن همان ماهیت قرن هفدهم و هجدهم است، خاطرنشان کرد: غرب همان است که آن بلا‌ها را بر سر هند و آفریقا و چین آوردند، ولی امروز روش و الفاظشان عوض شده است و انقلاب اسلامی در برابر چنین واقعیتی ایستاده و موفق هم بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نسل نو باید بیش از کسانی که اول انقلاب به امام کمک کردند در این مسیر مستحکم باشد، بیان داشت: جریان مقاومت با الهام از راه امام و رهبریِ رهبر انقلاب الهام بخش شده و برخی مناسبات منطقه‌ای را به هم ریخته است و به همین میزان دشمن دارد.

وی با بیان اینکه این انقلاب از اول مردمی بوده و ایجاد و بقایش مردمی است و مردم باید در صحنه باشند، خاطرنشان کرد: انقلابی که با مردم ارتباط دارد نمی‌تواند فاقد تشکیلات سیاسی باشد و باید تشکیلاتی مثل سلسله اعصاب و دستگاه خونرسانی باشد که در تمام پیکر حضور داشته باشد و ارتباط برقرار کند. با اینکه رسما عضو هیچکدام از تشکیلات سیاسی نیستم، ولی خودم را عضو همه آن‌ها می‌دانم.

حداد عادل ضمن تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم خیلی مهم است و حزب نسل نو باید بیانیه گام دوم را در دستور کار فکری و سیاسی خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها وقتی به تشکیلات سیاسی فکر می‌کنند کار را فقط در انتخابات می‌دانند و نتیجه آن فعالیت صرف در انتخابات است. انتخابات یکی از وظایف یک تشکیلات سیاسی است و پیروزی در انتخابات هم شرط لازم در موفقیت است و شرط کافی آن نیست و یک تشکیلات سیاسی باید به فردای انتخابات و کادرسازی هم فکر کند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب قویا به نیروی انسانی کارآمد برای اداره کشور نیاز دارد، تصریح کرد: بنده در صحیح‌بودن مبانی اصلاح یارانه‌ها تردید ندارم و در زمان دولت قبل هم متوجه می‌شدیم که ارز ترجیحی فساد می‌آورد و نتیجه اش این همه ویژه‌خواری و رانت و قاچاق شد و هنوز هم تکلیف میلیارد‌ها دلار تخصیص ارز ترجیحی در دولت قبل مشخص نشده است.

رئیس مجلس هفتم افزود: از نظر مبنایی بحثی نیست و الان نگران اجرا و مدیریت هستیم و اینجاست که آدم قوی می‌خواهد و مگر می‌توان یک جنگ را با ستاد قوی و صف ضعیف به پیروزی رساند؟ سیاست هم همینطور است و باید در مقام اجرا نیرو داشته باشیم نه اینکه دور هم جمع یک و حزب درست کنیم و همه همت این باشد که وکیل مجلس و عضو شورای شهر بشویم.

وی تاکید کرد: باید ارتشی متقی و با عرضه از نیرو‌ها را داشته باشیم که خدمت و کار دست انجام دهد و به موقع در صحنه باشد.

وی با بیان اینکه وضع رسانه در دنیا با ۳۰ سال پیش متفاوت شده است، گفت: اول انقلاب فکر می‌کردیم که رادیو و تلویزیون دست ما باشد کار تمام است، ولی امروز هریک اعضای جامعه یک رسانه هستند و فضا با آن موقع تفاوت بسیاری دارد و جنگ ادراکی شده است و باید مقابل چنین واقعیتی حساب شده عمل کرد.

حداد عادل با تاکید بر اینکه کار تشکیلاتی استعداد یک سری معایبی هم دارد که یکی از آن‌ها تعصب تشکیلاتی است، بیان داشت: نیت باید این باشد که موجودی پراکنده که در خدمت انقلاب نیست را جذب و وارد بانک انقلاب کند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی افزود: جریانات سیاسی در داخل خانواده اصولگرایی هستند که مبنای کار سیاسی خود را بر تضاد گذاشته اند و برای جلوه دادن خودشان فرد یا جریان دیگری را سیبل می‌کنند و به جای اینکه خوشان بگویند ما چه عرضه‌ای داریم و هنرمان چیست، همه بدنامی ها، تهمت‌ها و فشار‌ها را متوجه یک نفر کنند و موجودیت خود را با تخریب یک عده دیگر اثبات کنند و این‌ها باعث تفرقه است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها