نماینده مردم در مجلس:

نظام سلطه همواره نسبت به پیوند میان کشور‌های اسلامی نگرانی دارد

مقتدایی با بیان اینکه نظام سلطه همواره نسبت به پیوند میان کشور‌های اسلامی نگرانی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های همسایه دشمنی ندارد و تلاش برای تقویت دوستی‌ها را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ - 14May 2022

نظام سلطه همواره نسبت به پیوند میان کشور‌های اسلامی نگرانی دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه نظام سلطه سال هاست تلاش می‌کند افکار عمومی ملت‌ها و کشور‌های مسلمان را از جریان صهیونیسم فارغ کند، اظهار داشت: این روند با روی کار آمدن برخی دولت‌های دست نشانده با جدیت دنبال شده، اما واقعیت این است که ملت‌ها راه خود را می‌روند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه روند بیداری اسلامی که در دهه قبل اتفاق افتاد و در سال‌های اخیر رخ نمود، نشان می‌دهد که همچنان ملت‌ها خواستار استقلال کشورهایشان از نظام سلطه هستند، گفت: این پیوند میان کشور‌های اسلامی همان موضوعی است که نظام سلطه همواره نسبت به آن نگرانی داشته است.

مقتدایی در ادامه با بیان اینکه آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با بشار اسد عنوان کردند ناظر به رویکرد مبنایی نظام اسلامی است،  عنوان کرد: ما رویکرد امت محوری، تفاهم ملت ها، همکاری‌های گسترده فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و نظایر آن را داریم که می‌تواند صلح و امنیت جمعی را در منطقه حاصل کند که اکنون جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی چنین روندی را دنبال می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ما با کشور‌های همسایه دشمنی نداریم و تلاش داریم دوستی‌ها را تقویت کنیم، بیان داشت: این رویکردی است که دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی دنبال می‌کند و وزارت امور خارجه نیز در این مسیر در ماه‌های گذشته بسیار فعال عمل کرده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار