سخنگوی شورای شهر شیراز:

رویکرد شورا و مدیریت شهری حفظ یاد و نام شهدا در فضاسازی شهری شیراز است

«علی اکبر سلطانی» گفت: مجموعه شورا و مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به حفظ یاد و نام شهدای شیراز با فضاسازی، جانمایی و بازطراحی بهتر از شهدا دارد.
کد خبر: ۵۲۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ - 14May 2022

رویکرد شورا و مدیریت شهری بر حفظ یاد و نام شهدا در فضاسازی شهری شیراز است«علی‌اکبر سلطانی» سخنگوی شورای شهر ششم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در فارس اظهار داشت: مجموعه شورای ششم و شهرداری اهتمام ویژه‌ای به حفظ یاد و نام شهدا دارد و برنامه‌ریزی و حضور میدانی و عملیاتی ما بر این اساس است که فضاسازی شهری، جانمایی و بازطراحی بهتری از شهدای شیراز صورت گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز ابتدا با بیان اینکه نمایندگان مردم در شورای شهر ششم و به ویژه در کمیسیون فرهنگی این شورا نسبت به احیا تصاویر و المان‌های شهدای نگاهی اصلاحی و ویژه دارند افزود: بخشی از این نگاه حاصل غفلت‌هایی است که در گذشته صورت گرفته است.

سخنگوی شورای افزود: در شورای ششم طرحی مبنی بر تزئین ورودی‌های شهر شیراز به تابلو و المان افراد شاخص شامل دانشمندان، علما، هنرمندان، فرهیختگان و شهدای شاخص تصویب و مقرر شد در ورودی‌های مختلف این فضاسازی صورت بگیرد.

علی اکبر سلطانی افزود: در خصوص تابلو‌ها و فضا‌های محیطی هم به شهردار شیراز پیشنهاد دادیم مدیریت این تابلو‌ها را از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری منتقل کند تا هم بازطراحی مناسب‌تری برای آن صورت گیرد و هم کار شکیل‌تر و منسجم‌تر انجام شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر ششم افزود: در حوزه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز نیز رویکرد ما از همان ابتدا بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر حفظ نام و یاد شهدا بوده و برنامه‌ریزی‌ها نیز به سمتی است که نامگذاری معابر و خیابان‌ها از اسامی روزمره و عامیانه به سمت اسامی فاخر شهدا برود، زیرا شهدا هویت اصلی و ملی شهر ما هستند.

سخنگوی شورای شهر ششم در پایان گفت: همکاران ما در شورا به موضوع ایثار توجه ویژه دارند و در کمیسیون فرهنگی نیز بودجه مناسبی برای این امر در نظر گرفتیم، چشم‌انداز ما بر این اساس است که برنامه‌ها و یادواره‌های مختلف شهدا به صورت فاخر انجام شود و این قبیل رویداد‌ها بتواند ویژگی‌ها، تفکرات، روحیات و منش شهدا را معرفی کند.

پیش از این سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» رییس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خواستار توجه بیشتر مدیران شهری و استانی به فضاسازی شهری در حوزه شهدا و دفاع مقدس شده بود.

انتهای پیام/س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار