سکوت آمریکا و غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

در حالی که رژیم صهیونیستی در تلاش برای توجیه جنایت‌های خود است، غرب به‌طور شرم‌آوری در این باره سکوت می‌کند.
کد خبر: ۵۲۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 14May 2022

سکوت آمریکا و غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره هفته گذشته از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی هدف گلوله جنگی قرار گرفته و به شهادت رسید.

نام این خبرنگار نیز به فهرست ده‌ها خبرنگار افزوده شد که رژیم صهیونیستی در سایه سکوت حامیان غربی خود طی دهه‌های اخیر آن‌ها را هدف قرار داده است.

به گزارش «میدل ایست آی»، ماه‌هاست که خشونت در کرانه باختری اشغالی در حال شکل گیری است؛ جایی که مقاومت فلسطین در برابر تهاجمات مسلحانه و شبانه رژیم صهیونیستی، همه جناح‌ها را متحد می‌کند.

از سویی دیگر «شین بت»، سرویس اطلاعاتی داخلی رژیم صهیونیستی، نیز دچار مشکل شده است؛ حملات فلسطینی‌ها در داخل اراضی اشغالی به شدت افزایش یافته است، حملات از سوی افرادی صورت می‌گیرد که ارتباطی با یکدیگر ندارند و سازماندهی خاصی برای آن‌ها صورت نگرفته است.

همچنین شواهدی وجود ندارد که این حملات سازمان یافته یا هماهنگ شده باشند؛ به نظر می‌رسد وجه مشترک این حملات، عدم تحمل فزاینده نسبت به اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

این بار تفاوت وجود دارد؛ نسل جدیدی از فلسطینی‌ها که بسیاری از آن‌ها حتی در زمان شکل‌گیری انتفاضه اول یا دوم به دنیا نیامده‌اند، آماده هستند تا به مبارزه برسند. آن‌ها شجاع هستند.

«شیرین ابوعاقله»، خبرنگار با سابقه الجزیره، روز چهارشنبه گذشته در میان گروهی از پناهجویان در نزدیکی یک میدان در خارج از اردوگاه پناهندگان جنین ایستاده بود. خبرنگاران مانند اکثر روز‌ها جمع شده بودند تا یک حمله به اردوگاه جنین و متعاقب آن درگیری مسلحانه در کوچه‌های اردوگاه بین نیرو‌های رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی را پوشش دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نظامیانش در آن زمان در منطقه عملیاتی بودند و به سرعت سعی کردند تیراندازی را به سمت مبارزان فلسطینی تثبیت کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که تبادل آتش بین نظامیان صهیونیست و مبارزان فلسطینی صورت گرفته و «در حال بررسی است که آیا روزنامه‌نگاران احتمالا بر اثر شلیک گلوله‌های فلسطینی زخمی شده‌اند یا خیر.».

اما جایگاه قرار گرفتن خبرنگاران بسیار مهم است؛ آن‌ها در میدانی ایستاده بودند که فلسطینی‌ها به دلیل عدم پوشش کافی، در آنجا موضع نمی‌گیرند.

برای اثبات ادعای رژیم صهیونیستی، هم ارتش و هم سفارت آمریکا ویدئویی از تیراندازی فلسطینیان در جنین و در یک کوچه را در توییتر منتشر کردند و تلاش کردند اینگونه القا کنند که آن‌ها مسئول تیراندازی به سمت خبرنگاران هستند.

عجله سفارت آمریکا برای حمایت از نسخه ارتش رژیم صهیونیستی از رویداد‌ها قابل توجه است.

کشتن «ابوعاقله» بخشی از یک عملیات مشترک با ارتش رژیم صهیونیستی برای به چالش کشیدن حقایق شناخته شده است، حتی پیش از اینکه جسد او دفن شود.

بدون عذرخواهی

مقامات رژیم صهونیستی در این روز‌ها اینگونه ادعا می‌کنند که «حتی اگر ثابت شود که تیراندازی به شیرین ابوعاقله از سوی نظامیان اسرائیل صورت گرفته، این اتفاق در جریان درگیری با فلسطینیان روی داده و بنابراین هدف قرار گرفتن یک خبرنگار می‌تواند روی دهد.»

بنابراین ظاهرا پاسخ رژیم صهیونیستی این است «حتی اگر یک تک تیرانداز اسرائیلی او را کشته است، مشکل تیراندازی چیست؟»

ابوعاقله نخستین روزنامه‌نگاری نیست که در اثر شلیک تیراندازان رژیم صهیونیستی کشته می‌شود. تنها دو هفته پیش، مطالبات قانونی مبنی بر هدف قرار دادن نظام‌مند خبرنگاران که در فلسطین مشغول به فعالیت هستند، در دادگاه کیفری بین المللی ثبت شد.

این مطالبات حقوقی توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) و مرکز بین‌المللی دادگستری برای فلسطینیان ارائه شده است.

PJS در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که دستکم ۴۶ خبرنگار از سال ۲۰۰۰ در فلسطین به شهادت رسیده‌اند و هیچ یک از سربازان یا افسران رژیم صهیونیستی نیز پاسخگو نبوده‌اند. این حوادث، طبق پرونده حقوقی، ممکن است به جنایات جنگی تبدیل شود.

قطعا در مورد یک موضوع می‌توان اطمینان کامل داشت؛ همان کشور‌هایی که از جنایات جنگی ادعایی روسیه در اوکراین سخن می‌گویند در این مورد به طور کامل سکوت خواهند کرد.

شیرین ابوعاقله پنجاه و هشتمین فلسطینی است که در سال ۲۰۲۲ از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت می‌رسد، اما در مورد قتل وی نیز سکوتی کامل از سوی این کشور‌ها برقرار خواهد شد همانگونه که درمورد قتل‌های پیش نیز این اتفاق روی داد.

اما فلسطین ساکت نخواهد ماند؛ تنها چند دقیقه بعد از شهادت «ابوعاقله» مردم فلسطین از تمامی گروه‌ها، جسد وی را در خیابان‌های جنین بر روی دوش خود حمل کردند.

سکوت ظالمانه

اما رژیم صهیونیستی برای ادامه این جنایات خود به پوشش بین‌المللی نیاز دارد و همین کشور‌هایی که با روسیه می‌جنگند، با چنان اطمینان اخلاقی در درستی اقدامات خود، با کمال میل این پوشش را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند.

این کشور‌ها شامل آمریکا و انگلیس می‌شوند که تنها یک هفته پیش قصد خود را برای تصویب قانونی ممنوعیت شورا‌های محلی و سایر نهاد‌های عمومی از شرکت در کمپین‌های بایکوت و سرمایه‌گذاری – که هدف اصلی آن جنبش BDS فلسطینی است – منع می‌کند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی یک هفته پیش حکم داد که هزار فلسطینی را از منطقه‌ای در کرانه باختری اشغالی اخراج کند و زمین را برای استفاده نظامی تغییر دهد؛ یکی از بزرگترین اخراج فلسطینی‌ها از زمان آغاز اشغال در سال ۱۹۶۷.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار