دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهادت ۲ برادر در یک عملیات/ نمایش صلابت نوجوان رزمنده بر بالین پیکر برادر + فیلم

«حمید پارسا» از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی به شرح شهادت برادرانی که در یک عملیات به شهادت رسیدند پرداخت.
کد خبر: ۵۲۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۷ - 18May 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سراسر دفاع مقدس صحنه بروز و ظهور ایثار و ازخودگذشتگی بود. چه آنانی که مستقیم در خط مقدم جبهه حضور یافتند و چه آنان که با حمایت از رزمنده‌ها زمینه حضور آنان در جبهه و دفاع از دین و وطن را فراهم کردند. اگر نبودند مادران و پدران صبور و با ایمانی که فرزندانی ایثارگر و متعهد پرورش دهند تا سنگر جبهه‌ها را در برابر دشمن پر کنند هشت سال دفاع مقدس با دستاورد‌های فراوانش رقم نمی‌خورد. تعداد زیادی از خانواده‌ها شهدا با تقدیم چندین شهید دین خود را با نثار خون فرزندانشان به اسلام و انقلاب ادا کردند.

ماجرای شهادت ۲ برادر در یک عملیات/ انتخاب سخت محمدعلی در ۲ راهی زندگی

در دفاع مقدس نزدیک به هشت هزار و ۸۵۰ خانواده بیش از دو شهید وجود دارد که از این تعداد هشت هزار و ۱۸۸ نفر خانواده دو شهید است.

«حمید پارسا» رزمنده دوران دفاع مقدس روایت کرد: دفاع مقدس روح ایثار و اوج مقاومت و ازخودگذشتگی است. خیلی سخت است برادر با برادر شهید شود. ما چندین شهید دو برادر داریم. در والفجر ۱ شهیدان احمد و اسماعیل رجبی، حامد و محمود نعمتی، علی و حسنعلی نظیرفخر، ناصر و محمدرضا لاری همه دو برادرانی بودند که در یک عملیات شهید شدند.

شهیدان محمدعلی و حسین زارعین از گردان سلمان لشکر ۲۷ در ارتفاعات کانی‌مانگا به شهادت رسیدند. از صبح درگیری شروع شد، کمی از درگیری که گذشت حسین شهید شد. محمدعلی ۲۳ ساله و حسین ۱۹ سالشان بود. یکی داد زد محمدعلی حسینتان شهید شد خیلی سخت بود، محمدعلی دوید و رفت جلو کنار پیکر حسین نشست، اینجا یکی از دو راهی‌های زندگی انسان است که باید انتخاب کند. حسین غرق به خون به شهادت رسیده، چه توان و قدرتی بود که او را بوسید و به سمت درگیری رفت، یک ساعت بعد او نیز شهید شد، هر دو پیکرشان به خانه برگشت و تشییع شدند.

شهیدان محمدعلی و حسین زارعین در سال‌های ۴۰ و ۴۳ به دنیا آمدند. در زمان تحصیل در مقطع راهنمایی و دبیرستان درس را رها کرده و عازم جبهه‌های جنگ شدند و در گروهان ضربت شهید چمران در عملیات والفجر چهار در جبهه‌های غرب هر دو برادر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها