مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس به دفاع‌پرس خبر داد؛

تمام ناشران دفاع مقدس در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران شرکت دارند

امینیان از حضور تمام ناشران دفاع مقدس در بخش مجازی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 16May 2022

«امیرشهریار امینیان» مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به حضور این مجمع در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: امسال برای اولین‌بار به‌صورت گسترده در قالب یک غرفه‌ی جمعی در کنار برنامه‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی که پیش‌بینی کرده‌ایم فضایی را مهیا کرده‌ایم تا آثار ۴۳ ناشر دفاع مقدس از استان‎های مختلف کشورمان در نمایشگاه حضور داده شود.

وی درخصوص آثار عرضه شده در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: نزدیک به ۹۰۰ کتاب تازه منتشر شده در این غرفه عرضه شده است؛ علاوه بر کتاب‌های عرضه شده در این غرفه ۲۲ نشست تخصصی و برنامه فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس از رونمایی «طرح شمس» خبر داد و افزود: این طرح مربوط به توسعه کتاب‌‎خانه‌های دفاع مقدس در سازمان‌ها، ادارات و مراکزی است که ماموریت غیرفرهنگی دارند و در حوزه‌های اقتصادی و صنعت فعالیت می‌کنند.

امینیان تصریح کرد: همچنین در حاشیه غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس ارائه‎‌ی از طرح «به‌یاد من باش» را داریم که مروبط به برگزاری ۸۰۰ نمایشگاه کتاب در ۸۰۰ نقطه‌ی استان تهران بود. دیدار با فعالان و آژانس‌های ادبی و ناشران حوزه بین‎الملل در قالب نهضت ترجمه نیز برنامه دیگری است که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهاد‌ها مانند دانشگاه امام حسین (ع) دنبال می‎کنیم.

وی به معرفی طرح «کادو کتاب» با هدف اهدا کتاب توسط دانش‌آموزان برخوردار به دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار اشاره کرد و گفت: در این طرح مسیری تعریف شده است تا کتاب توسط دانش‌آموزان در قالب یک شبکه‌ی تعاملی تحت عنوان «باشگاه میم» ایجاد کنیم که جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس تصریح کرد: درخصوص سوم خرداد درحال تدارک برنامه‌ای ملی هستیم که قرار است پدران و مادرانی که شاهد رویداد فتح خرمشهر بوده‌اند احساس‌شان را از شنیدن این خبر را برای فرزندانشان بنویسند که یک کار جدید است و برای افراد شرکت‌کننده جوایزی در نظرگرفته شده است.

امینیان از برگزاری نشست‌های تبیینی درباره توزیع و تولید و ترویج و مشکلات ناشران دفاع مقدس خبر داد و گفت: دیدار با غرفه‌داران دفاع مقدس و حضور در غرفه‌هایشان و برنامه‌های دیگری که بتواند نقطه شروعی در دوران پساکرونا باشد و بتواند فضای اجتماعی را به‌سمت بهره‌مندی از آثار این نویسندگان ببرد و تولید بیشتر و حرکت به‌سمت نهضت ترجمه و تولید ۱۰۰ برابری را به‌همراه خواهد داشت را پی گرفته‌ا‎یم.

وی با تاکید براینکه همه ناشران دفاع مقدس فروش مجازی دارند، گفت: حدود ۱۰۰ ناشر دفاع مقدس در بخش فروش مجازی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار