رئیس بنیاد شهید:

تنها ۱۹ درصد قوانین حوزه ایثارگری به صورت کامل اجرایی شده است

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اهمیت تدوین قوانین متناسب با شرایط اجرایی گفت: باید به جای تدوین قوانین جدید به سمت تعمیق خدمات موجود پیش برویم، قوانین زیادی نیز دارای تعارض با سایر قوانین هستند و احتیاج به اصلاح دارند.
کد خبر: ۵۲۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ - 16May 2022

تنها ۱۹ درصد قوانین حوزه ایثارگری به صورت کامل اجرایی شده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یکصد و نود و سومین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش به دلیل میزبانی جلسه این شورا اظهار داشت: شورای مشاورین وزرا فرصت و ظرفیتی فوق‌العاده برای پیگیری برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت است.

وی افزود: آموزش و پرورش دارای نیروی انسانی بسیار زیادی است و طبیعتاً تعداد ایثارگران این دستگاه ارزشی زیاد است و مراجعات زیادی از سوی ایثارگران به بخش امور ایثارگران صورت می‌گیرد. از حضور مشاور امور ایثارگران این دستگاه باید به عنوان یک فرصت استفاده شود و امیدواریم این نگاه در تمام دستگاه وجود داشته باشد و جایگاه اداری مناسبی برای این عزیزان در نظر گرفته شود تا این مشاورین وزرا بتوانند در پیگیری امور مربوط به ایثارگران دستگاه خود با دست باز اقدام کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش دستگاهی انسان‌ساز است، افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این دستگاه برای معرفی شهدا و ایثارگران به نسل‌های جدید استفاده خوبی صورت گیرد. کتاب‌های درسی نیز یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: موضوعاتی مثل تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران در بین تمام دستگاه‌ها مشترک است و لازم است مشاورین محترم وزرا در امور ایثارگران در جلسات شورای مشاورین وزرا به ارائه گزارشی از پیشرفت این موضوع در دستگاه‌های خود بپردازند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: امیدواریم در قالب طرح شاهد، خانواده معظم شهدا و ایثارگران از نظر تحصیلی به درجه‌ای از پیشرفت برسند که بتوانند بدون استفاده از سهمیه در آزمون‌های تحصیلی موفق باشند.
قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اهمیت برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های گرامی‌داشت شهدا در دستگاه‌ها گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا باعث می‌شود فضای دستگاه‌ها بیش از پیش با موضوع ایثار و شهادت عجین شود.

وی با بیان اینکه تنها ۱۹ درصد قوانین حوزه ایثارگری به صورت کامل اجرایی شده است، افزود: عمده قوانین به‌خصوص بخشی که بار مالی داشتند یا ناقص اجرا شده یا به طور کلی اجرایی نشده است.

معاون رئیس جمهور افزود: در مناقصه اخیر انتخاب بیمه تکمیلی درمان ایثارگران تنها ۲ بیمه شرکت کردند که عدد پیشنهادی شرکت بیمه دی پایین‌تر از شرکت بیمه دیگر بود و به همین دلیل این شرکت همچنان عهده‌دار ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت تدوین قوانین متناسب با شرایط اجرایی گفت: باید به جای تدوین قوانین جدید به سمت تعمیق خدمات موجود پیش برویم. قوانین زیادی نیز دارای تعارض با سایر قوانین هستند و احتیاج به اصلاح دارند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: سخن گفتن ایثارگران با جامعه نکته بسیار مهمی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و این موضوع نیاز به همراهی دستگاه‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار