استاندار فارس از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد

استاندار فارس و شهردار شیراز و هیات همراه امروز با حضور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بخش‌های مختلف این موزه بازدید کردند.
کد خبر: ۵۲۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 16May 2022

استاندار و شهردار شیراز از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، «محمدرضا رضایی» نماینده جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، «سید احسان اصنافی» شهردار شیراز و سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شیراز با هیات همراه در جریان بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز (دوشنبه) با حضور در مرکز همایش‌های بین‌المللی و کتابخانه تخصصی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از این مرکز فرهنگی و هنری بازدید کردند.

استاندار و شهردار شیراز در مسیر بازدید خود از بخش‌هایی چون تالار شهادت، خیابان شهادت، تالار پیروزی و حقانیت، تالار خرمشهر و تالار سرانجام و پیروزی عبور کردند و با مقاطع تاریخی دوران دفاع مقدس و تحولات قبل، حین و بعد از جنگ بیشتر آشنا شدند.

بازدید از سراسرنما، نمایشگاه «در لباس سربازی» و کوچه‌ای که به صورت نمادین از خرمشهر پیش از آغاز جنگ طراحی شده بود و موزه مقاومت از دیگر بخش‌های این بازدید بود. 

این هیات از نمایشگاه ستاد بازسازی عتبات عالیات، موکبی که نماد پیوند دو کشور ایران و عراق بود و همچنین بخش نمایش سلاح‌های شخصی صدام و بخش مقاومت مردمی عراق شامل سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ نیز بازدید کردند که در بخش مقاومت مردمی عراق، ساختار حکومتی و نظامی گروه تروریستی تکفیری داعش در قالب اینفوگرافیک‌هایی به نمایش گذاشته شده بود.

بخش خرمشهر‌ها در پیش است دیگر قسمت سراسرنمای موزه بود که مورد توجه و تحسین هیات بازدیدکننده قرار گرفت. در انتها نیز غرفه حاج قاسم سلیمانی مورد بازدید قرار گرفت که در این بخش از تولد تا لحظه شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به تصویر کشیده شده بود.

برنامه بازدید هیات استان فارس از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اقامه نماز جماعت ظهر به پایان رسید.

انتهای پیام/ 361

نظر شما
پربیننده ها