امیر اسماعیلی:

سامانه «پیامبر اعظم» قلب یکپارچه پدافند هوایی است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به عملیاتی شدن نخستین سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند هوایی (پیامبر اعظم) گفت: امروز قلب یکپارچه پدافند هوایی به تپش درآمد.
کد خبر: ۵۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ - 03September 2015

سامانه «پیامبر اعظم» قلب یکپارچه پدافند هوایی است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در مراسم رونمایی از نخستین سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، سامانه «پیامبر اعظم(ص)» را مرکز عملیات منطقهای برای سیستم های یکپارچه پدافندی خواند و افزود: این سامانه، همه رادارها و سیستمهای پدافندی و موشکی را به هم متصل و بهصورت هوشمند تصمیمگیری میکند.

وی درباره این سامانه که مهمترین طرح ملی و دفاعی پدافند است، گفت: تمام نرمافزارها، حساسهها و جزء به جزء سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند با نام «پیامبر اعظم(ص)» بهدست دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) با بیان اینکه از امروز قلب یکپارچه پدافند هوایی به تپش درآمد، تاکید کرد: قدرت پدافند ملی، بومی برای جوانان و به پاس خون شهداست.

امیر اسماعیلی افزود: همه ابزارها، سامانهها، جنگندهها، موشکها و دیدهبانها از امروز از سامانه پیامبر اعظم(ص) دستور میگیرند.

وی گفت: قدم بعدی وارد کردن پروتکلهای بیشتر در شبکه یکپارچه پدافندی است و چشمانداز ما سامانهای خواهد بود که کنترل پدافند و تمام سامانههای کشوری را به هم متصل کرده و در لحظه تهدید، فرماندهی واحد با موضوع تهدید مقابله کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: هماکنون تمام شبکههای پدافندی که از طرح بلوک غرب و شرق به ایران فروخته شده بود بهینهسازی و کاملا بومی شده و از امروز همه این شبکهها نیز با سامانه کاملا بومی فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم(ص) کار خود را دنبال میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار