دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شکست عملیات روانی علیه «حزب‌الله»/‌ رژیم صهیونیستی در ضربه زدن به محور مقاومت ناکام ماند

با اعلام رسمی نتایج انتخابات «لبنان» همانند همیشه تبلیغات رسانه‌های مخالف «حزب‌الله» به خصوص رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر شکست این حزب در این دوره از انتخابات نقش بر آب شد.
کد خبر: ۵۲۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۷ - 21May 2022

شکست عملیات روانی علیه «حزب‌الله» لبنان ضربه‌ای سنگین به رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با اعلام رسمی نتایج انتخابات «لبنان» روشن شد که جوسازی‌ها و تبلیغات همیشگی و دائمی رسانه‌های مخالف «حزب‌الله» مبنی بر شکست این حزب در این دوره از انتخابات صرفا عملیات روانی و سرابی بیش نبوده و آن‌ها بازهم در مسیر ضربه زدن به «حزب‌الله» و «محور مقاومت» ناکام ماندند.

در حقیقت آن‌ها هرچه در ماه‌های قبل از آغاز انتخابات در «لبنان» با استفاده از رسانه‌های خود بر طبل حمله به «حزب‌الله» کوبیدند و سعی کردند مسائل و مشکلات لبنان را به گردن «حزب‌الله» بیاندازند تا بلکه اقبال مردم را از آن‌ها بگیرند بازهم موفق نشدند.

اما عناد و دشمنی گروه‌های معاند داخلی «لبنان» و دشمنان این کشور و محور مقاومت درست از همان زمانی آغاز شد که «حزب‌الله لبنان» درسال ۱۹۸۰ تشکیل شد. در تمامی این سال‌ها مخالفان «حزب‌الله» به خصوص «رژیم صهیونیستی» و «آمریکا» و عوامل نفوذی و داخلی خود در «لبنان» همواره تلاش کردند تا با سنگ اندازی در سر راه فعالیت‌های «حزب‌الله» آن را از میدان سیاسی و امنیتی «لبنان» حذف کنند.

حال با وجود تمامی این مسائل و مشکلات انتخابات لبنان برگزار شد و با اعلام شدن نتایج مشخص شده که ترکیب پارلمان لبنان تا اندازه‌ای با قبل متفاوت شده است. در این میان سهم «حزب‌الله» لبنان از کرسی‌های پارلمان و «جنش امل» از ۲۹ کرسی به ۳۱ کرسی افزایش پیدا کرده است. در واقع می‌توان گفت تقریبا هیچکدام از طرفین انتخابات لبنان نتوانستند اکثریت کرسی‌ها را صاحب شوند، ولی روی هم رفته وضعیت «حزب‌الله لبنان» در مقایسه با سایر رقبا از همه بهتر و مستحکم‌تر است.

از طرف دیگر یادمان نرود که لبنان چند وقتی است که درگیر مسائل و مشکلات متعددی، چون سوخت، برق، حقوق کارمندان و حتی زباله است و امید مردم و مقامات لبنان به این انتخابات است که با مشخص شدن پارلمان، نمایندگان منتخب آن‌ها بتوانند به وضعیت نابسامان کشورشان رسیدگی کرده و لبنان را از این بحران‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نجات بدهند.

اما دشمنان حزب‌الله و مقاومت برای اینکه تا آنجایی که می‌توانند در مسیر حرکت «حزب‌الله» مانع ایجاد کنند آمدند و پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی موضوع نیاز «حزب‌الله» به دریافت کمک‌های مالی از «ایران» را مطرح کردند و سپس با استفاده از رسانه‌ها یک جنگ تبلیغاتی تمام عیاری را علیه «حزب‌الله» راه انداختند.

سپس در مقطع زمانی بعدی شاهد بودیم که بحران سوخت را برای لبنان پیش آوردند که خوشبختانه «حزب‌الله لبنان» در هر دو موضوع مسئله مالی و ماجرای سوخت با تدبیر «سید حسن نصرالله» و با اتخاذ سیاست‌های درست و اصولی ضمن کمک به مردم «لبنان» از این بحران‌هایی که ساخته و پرداخته غرب بود سربلند بیرون آمد و از این روی نیز شاهد افزایش اقبال مردم این کشور در جریان این «انتخابات پارلمانی» بود.

در حقیقت عملکرد مناسب و بسیار درست و حساب شده «حزب‌الله» از بحران‌هایی که توسط کشور‌های غربی برای آن‌ها پیش آمده بود فرصت‌های طلایی را ساخت که نتیجه آن افزایش کرسی‌های متعلق به این گروه مقاومت مردمی در پارلمان «لبنان» بود.

اما این پایان کار دشمنان مقاومت در «لبنان» نبود و آن‌ها با خبرسازی و انجام تبلیغات دروغین سعی کردند به ایجاد جنگ روانی و با تشکیل موج‌های رسانه‌ای «حزب‌الله» لبنان را بازنده و شکست خورده این انتخابات معرفی کنند. در واقع این اقدام آن‌ها را می‌توان به نوعی فرار رو به جلو در برابر پیروزی و دست‌آورد بزرگ حزب‌الله لبنان در این انتخابات دانست.

در پایان باید گفت شاید در نگاه نخست میزان کرسی‌های «حزب‌الله» در پارلمان این کشور آنقدر که باید با افزایش روبرو نبوده ولی اگر به این نکته توجه داشته باشید که لبنان کشوری است که در کنار تنوع قومی و قبیله‌ای قابل توجهی که دارد در دو سه سال اخیر با بحران‌های فراوان و طاقت فرسایی روبرو بوده و در این رابطه بخش قابل توجهی از مردم این کشور از وضعیت موجود بسیار ناراضی بودند بازهم شاهد انتخاباتی خوب بودیم که «حزب‌الله» نبز در آن به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده است.   

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار