رزمایش فدائیان حریم ولایت-8/ امیر روزخوش عنوان کرد

تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها/ بارش بمب‌های هوشمند سنگین بر مواضع دشمن

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 5 گفت: در این رزمایش تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها همراه با سوختگیری هوایی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ - 05September 2015

تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها/ بارش بمب‌های هوشمند سنگین بر مواضع دشمن

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت 5، امیر روزخوش سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 5 درباره برنامههای پیشبینی شده در رزمایش گفت: تمرین عملیات برد بلند جنگندهها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطهزنی بمبها و راکتها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمبافکنها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با بکارگیری پرندههای با سرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی بهمنظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن، و انهدام اهداف کشف شده، از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

وی ادامه داد: قطعات طراحی شده در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 5 تصریح کرد: انجام تیراندازیهای هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین با استفاده از بمبهای هوشمند سنگین و نیمهسنگین و استفاده از انواع موشکهای لیزری، تلویزیونی، حرارتی و راداری و انواع راکتها و بمبهای تولید شده بهدست متخصصان کشورمان از دیگر بخشهای مهم این مرحله از رزمایش است؛ که در سطح گستردهای انجام میشود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار این رزمایش در سطح تاکتیکی و با رویکرد جدید طراحی شده است، افزود: رزمایش فداییان حریم ولایت 5 با بکارگیری تاکتیکهای عملیاتی جدید و مقابله با سامانههای مختلف دشمن، رزم جدیدی را به ثبت رسانده است.

امیر روزخوش با اعلام این مطلب که رویکرد این رزمایش درس از مکتب عاشوراست، گفت: خلبانان جوان، شجاع، آموزشدیده و متبحر نیروی هوایی ارتش با تأسی از فرهنگ عاشورایی و تجربه گرانبهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانستهها و تاکتیکهای رزمی را در این رزمایش تمرین خواهند کرد.


هواپیماهای جنگنده سوخو24 با شعاع و برد عملیاتی بلند، اف 4، اف5، میگ29، اف14، هواپیماهای سوخترسان بوئینگ 707 و 747، انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای C130 در رزمایش نهاجا به اجرای مأموریتهای از پیش تعیین شده میپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها