قدردانی پوتین از مشارکت نظامیان مسلمان روسیه در جنگ اوکراین

رئیس‌ جمهور روسیه از شجاعت و فداکاری سربازان مسلمان روسیه که در عملیات نظامی ویژه در اوکراین مشارکت کردند، قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۲۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 19May 2022

قدردانی پوتین از مشارکت نظامیان مسلمان روسیه در جنگ اوکراینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در مراسم تبریک به شرکت‌کنندگان در جشن‌های برگزارشده در تاتارستان به مناسبت هزار و صدمین سالگرد مسلمان شدن بلغار‌های ولگا، از شجاعت و فداکاری سربازان مسلمان روسی که در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شرکت کردند، تمجید کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که نسل کنونی مسلمانان در روسیه به سنت‌ها و آداب و رسوم اجداد خود احترام می‌گذارد و به اصول خدمت خالصانه به میهن و آرمان‌های میهن پرستی و عدالت پایبند است.

پوتین در سخنانی که روز پنجشنبه در وب‌سایت کرملین منتشر شد، تأکید کرد که «جنگجویان مسلمان در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین، استواری، شجاعت و فداکاری از خود نشان دادند».

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین را صادر کرد و تصریح کرد که هدف از این عملیات نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین است و تنها زیرساخت‌های نظامی این کشور را هدف قرار می‌دهد و به هیچ عنوان علیه غیرنظامیان اوکراینی عملیات انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها