در واکنش به اظهارات اخیر اردوغان؛

دمشق: توطئه های تجزیه طلبانه، خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی است

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد اجرای توطئه های تجزیه طلبانه، کمک به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۵۲۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 20May 2022

دمشق: توطئه های تجزیه طلبانه، خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات بی ارزش رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، نشان دهنده بازی‌های تجاوزکارانه ای است که این رژیم علیه سوریه، تمامیت ارضی و مردم این کشور طراحی می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات نفرت انگیزی که رژیم ترکیه انجام داده و انجام می‌دهد، نشان دهنده فقدان حداقل درک سیاسی و اخلاقی برای مقابله با بحران سوریه است، زیرا این رژیم بخشی از روند انفجار اوضاع و تداوم آن از طریق مشارکت در توطئه تفرقه افکنی بوده و هست؛ پروژه تجزیه طلبانه ای که فقط در خدمت اهداف «اسرائیل»، آمریکا و غرب است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: هدف از ایجاد چنین منطقه‌ای، حفاظت از مناطق مرزی سوریه و ترکیه نیست بلکه هدف اصلی آن استعمارگری و ایجاد یک کانون انفجاری است که اساساً به اجرای طرح‌های تروریستی علیه مردم سوریه کمک می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: دولت جمهوری عربی سوریه مخالفت مطلق خود را با این گونه بازی‌ها تکرار می‌کند و از کشورهای منطقه و خارج آنکه برای تأمین مالی و تبلیغات این پروژه‌های جنایتکارانه سرمایه گذاری کرده‌اند، می‌خواهد که فوراً از حمایت رژیم ترکیه برای تحقق توهمات شیطانی آن دست بردارند.

در پایان بیانیه وزارت امور خارجه سوریه تأکید شد: سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که برای دستیابی به اهداف کوته فکرانه ای که اثرات فاجعه باری بر امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان خواهد داشت، با اردوغان بر سر سرزمین‌های دیگر کشورها چانه زنی نکند. دمشق تاکید می‌کند که با این توطئه که از قدیم وجود داشته و اکنون در حال تجدید است، با ابزارهای مشروع و برای دفاع از مردم و تمامیت ارضی خود مقابله خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه اخیراً در اظهاراتی گفته بود که کشورش در حال تکمیل طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است و از کشورهای عضو ناتو انتظار دارد برای نهایی شدن این طرح به آنکارا کمک کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار