فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رمز فتح خرمشهر، اتحاد نیروهای مسلح و پشتیبانی ملت ایران بود

«شاه‌ویسی» گفت: عملیات بیت‌المقدس باعث شد که ۱۰ هزار کیلومترمربع از سرزمین‌های اشغالی ایران اسلامی آزاد شود و رمز موفقیت این پیروزی در اتحاد نیرو‌های مسلح و پشتیبانی ملت ایران از منطقه بود.
کد خبر: ۵۲۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ - 21May 2022

رمز فتح خرمشهر، اتحاد نیروهای مسلح و پشتیبانی ملت ایران بود«رضا شاه‌ویسی» رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: رمز فتح خرمشهر اتحاد بین نیرو‌های انقلابی اعم از ارتش، سپاه و نیرو‌های مردمی بسیج مستضعفین بود که با سازمان‌دهی مشترک بین سپاه و ارتش، پیروزی و موفقیت در عملیان بیت‌المقدس رقم خورد.

وی تصریح کرد: در کنار این اتحاد، آن چیزی هم که امام خمینی (ره) اشاره کردند و فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ناشی از آن معنویت الهی حاکم بر نیرو‌های مسلح بود؛ آن‌جا همه دست بر دست قدم‌های خدایی برداشتند و هر کسی به دنبال انجام تکلیف الهی بود.

شاه‌ویسی یادآور شد: دشمنی که سرزمین‌های ما را اشغال کرده بود، با شکست مواجه شد و عملیات بیت‌المقدس باعث شد که ۱۰ هزار کیلومترمربع از سرزمین‌های اشغالی ایران اسلامی آزاد شود و رمز موفقیت این پیروزی در اتحاد نیرو‌های مسلح و پشتیبانی ملت ایران از منطقه بود.

وی با اشاره پشتیبانی معنوی و مادی مردم از جبهه‌های دفاع مقدس، گفت: ما در دنیا هیچ حامی‌ نداشتیم و همه کشور‌های دنیا علیه ما بوده و ما محتاج سیم‌خاردار بودیم؛ اما پشتیبانی، حمایت و کمک‌های مردمی باعث پیروزی شد و رمز موفقیت ما اتحاد بین ملت ایران بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: اگر مادری سه فرزند و ۲ فرزندش شهید شده بود، سومی هم برای شهادت به جبهه می‌فرستاد و این خلاصه کمک‌های معنوی مردم بود، از طرفی نیز در بخش مادی هم اگر پیرزنی در دورترین روستا‌ها ۲ نان لواش تهیه می‌کرد، یکی را برای جبهه می‌فرستاد.

وی متذکر شد: ما از لحاظ سلاح و مهمات با کمبود مواجه بودیم و با اندک امکانات می‌جنگیدیم؛ ولی کمک‌های مردمی بیشتر از جهت معنوی، باعث تقویت روحیه رزمندگان بسیجی می‌شد و همین باعث پیروزی آنان در جبهه‌های حق علیه باطل می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار