رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد؛

ضرورت اختصاص یارانه کتاب برای مردم

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ضروری است یارانه کتاب در کنار یارانه فعلی برای مردم تعریف شود.
کد خبر: ۵۲۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ - 21May 2022

ضرورت اختصاص یارانه کتاب برای مردمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: یارانه فعلی برای کمک به مردم در تامین کالا‌های ضروری است؛ در کنار آن می‌توان یارانه کتاب را  برای تربیت ذهنی و خرید کتاب برای مردم تعریف کرد.

وی با بیان اینکه این یارانه به هر میزان که باشد، به همان میزان جذابیت برای خرید کتاب به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: پیشنهاد بنده اختصاص حداقل مبلغ از یارانه و حدود پنج درصد برای تامین کتاب است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد: در عین حال رویداد‌هایی مانند نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با آخرین تولیدات است و می‌توان از چنین رویدادی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور یاد کرد.

به گفته پورمحمدی نمایشگاه کتاب به منزله جشن ملی فرهنگ است و مشاهده می‌شود که به ویژه در روز‌های پایانی، مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌های فعلی به موج جدید گرانی‌ها نرسیده است، از مردم خواست تا با حضور در نمایشگاه از کتب موجود تهیه کنند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلی امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار