فتح خرمشهر؛ فتح خون/ برنامه‌های «شهری در آسمان» تشریح شد؛

معلمی: بزرگترین پردیس سینمایی در خرمشهر ساخته می‌شود/ رونمایی از چاپ ۵ رمان و تندیس جهان‌آرا

معاون هنری حوزه هنری از تولید آثار هنری با موضوع خرمشهر در قالب ویژه برنامه «شهری در آسمان» خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان بزرگترین پردیس سینمایی منطقه در خرمشهر ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ - 21May 2022

معلمی: بزرگترین پردیس سینمایی در خرمشهر ساخته می‌شود/ رونمایی از چاپ ۵ رمان و تندیس جهان‌آرابه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری گرامی‌داشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر با عنوان «شهری در آسمان» با حضور مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری برگزار شد.

معلمی با بیان‌ اینکه از سال گذشته پیش‌بینی برنامه‌های چهلمین سالگرد آزادسازی برای ادای دِین به خرمشهر در حوزه هنری آغاز شده است، اظهار داشت: برای تولید آثار هنری با موضوع خرمشهر سعی شده است از تمام رشته‌های هنری بهره گرفته شود.

وی گفت: اولین برنامه این ایام گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر در مسجد خرمشهر است که با حضور همه رزمندگان و فرماندهان روز سوم خرداد با ذکر خاطرات فتح خرمشهر برگزار می‌شود و اولین جایزه بهروز را به یک هنرمند اهدا خواهیم کرد که به نام شهید بهروز مرادی هنرمند برجسته خرمشهری به‌ دبیرخانگی خوزستان ایجاد شده است و قرار شده هرساله ادامه داشته باشد.

معاون هنری حوزه هنری ادامه داد: شب سوم خرداد در صحن مسجد خرمشهر جنش بزرگی را با نقالی و خاطره‌گویی خواهیم داشت؛ جناب کوتی نیز در این مراسم خاطره می‌گوید و سرود «سلام فرمانده» قرائت می‌شود.

معلمی از کلنگ زنی سینمانخل خرمشهر برای افزایش سالن‌های آن به شش تا هفت سالن خبر داد و اظهار داشت: در آبادان نیز بازسازی سینما بهمن صورت گرفته است که در این مراسم با حضور مسوولین استانی افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اساتیدی همچون کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری اثار برجسته‌ای با موضوع خرمشهر خلق کرده‌اند و تندیس شهیدان محمد جهان‌آرا، بهنام محمدی، شهید محسن وزوایی روبروی مسجد جامع نصب خواهد شد.

معاون هنری حوزه هنری از رونمایی قطعه موسیقی «خرمشهر مقاوم» اثر علیرضا افتخاری با تنظیم عماد توحیدی خبر داد و تصریح کرد: عکس بازسازی شده از یکی از کار‌های ماندگار سعید صادقی توسط احسان صادقی با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سطح شهر تهران اکران خواهد شد.

معلمی گفت: در برنامه تلویزیونی روایت راویان کتاب‌های مربوط به زن‌های مقاوم خرمشهر معرفی خواهند شد؛ همچنین برنامه شب شعر دیدار ماه سوم خرداد از شبکه دو پخش خواهد شد و برنامه شب خاطره که قدیمی‌ترین محفل کشور است پنج‌شنبه ۵ خرداد در تالار سوره برگزار می‌شود.

وی از افتتاح نمایشگاه مجموعه نقاشی‌های اساتید با عنوان شهر آسمانی و نمایشگاه عکس نوبت ظفر خبر داد و گفت: در حوزه نمایش و رونمایی از ۱۱ جلد نمایشنامه و آغاز پیش تولید بزرگترین تئاتر میدانی صورت خواهد گرفت.

معاون هنری حوزه هنری از انفعال دستگاه‌های متولی دفاع مقدس نسبت به موضوع چهل سالگی آزادسازی خرمشهر انتقاد کرد و گفت: امیدواریم با تردد هنرمندان در خرمشهر تولید آثار هنری در این شهر مقاوم به جریان هنری تبدیل شود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار