وزیر ارشاد:

حوزه فرهنگ نیاز به ساختار و بودجه اضافه ندارد

اسماعیلی با بیان اینکه با وجود ۲۶ هزار کانون فرهنگی، ۷۰ هزار مسجد، ۱۲۰ هزار مدرسه، ۹ هزار اماکن ورزشی از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم، گفت: اگر این ظرفیت‌ها بهره‌برداری شود، در حوزه فرهنگ نیاز به بودجه اضافی نداریم.
کد خبر: ۵۲۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ - 22May 2022

اسماعیلی: حوزه فرهنگ نیاز به ساختار و بودجه اضافه نداردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» امروز در همایش تخصصی «جریان حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی»، اظهار داشت: ظرفیت‌های مردمی حوزه فرهنگ می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند و نیاز به ایجاد ساختار و هزینه کردن بودجه اضافه در این حوزه نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مردمی‌سازی یارانه‌ها گفت: مردمی‌سازی یارانه باید انجام می‌شد؛ چون عمده پرونده فساد اقتصادی در چهار سال گذشته مرتبط با همین یارانه‌ها بوده است.

اسماعیلی اضافه کرد: این دولت یارانه را به جای واسطه به جیب خود مردم پرداخت می‌کند و حال این حلقه میانی باید کار اقناع را انجام دهد.

وی با بیان این‌که ۷ هزار موسسه فرهنگی و ۹ هزار موسسه قرانی داریم که از همه این ظرفیت‌ها باید به نحو احسن استفاده کرد، خاطرنشان کرد: حرف نزده و کار نکرده فراوان داریم و شبکه میانی افراد مؤثر حقیقی و حقوقی مانند روحانیون هستند که باید مردم را آگاه کنند.

اسماعیلی با بیان این‌که هیأت‌ها، روحانیون و کانون‌های ما در مساجد و مؤسسات فرهنگی - هنری از حلقه‌های میانی هستند، اضافه کرد: ساماندهی و آوردن همه این استعداد‌ها برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بازگشت به نهضت یعنی بازگشت به مسجد. ما اگر کار را به ریشه خود بازگردانیم، همه اهداف انقلاب قابل دسترسی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امروز در رأس تمامی مجموعه‌ها این اراده وجود دارد و هیچ بهانه‌ای برای عدم ساماندهی پذیرفته نیست.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه فرهنگی به ریاست شخص رئیس جمهور برگزار می‌شود و رئیس جمهور تأکید دارد هر مسأله‌ای هست، باید اطلاع‌رسانی دقیق شود تا دستورالعمل در آن خصوص ابلاغ شود.

وی ابراز امیدواری کرد «اصلاح جدی در حوزه حکمرانی فرهنگی کشور اتفاق بیافتد» و متذکر شد: اگر حکمرانی فرهنگی اتفاق بیفتد، در بسیاری از حوزه‌ها شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار