امروز انجام شد؛

رونمایی از سامانه دیدار/ رونمایی از سامانه دیدار مسئولین بنیاد با خانواده ایثارگران

امروز از «سامانه دیدار» که یک سامانه ارتباطی میان خانواده ایثار و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران است رونمایی شد.
کد خبر: ۵۲۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ - 22May 2022

رونمایی از سامانه دیدار/ رونمایی از سامانه دیدار مسئولین بنیاد با خانواده ایثارگرانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در نشست خبری «طاهر موهبتی» معاون توسعه و مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران که امروز (یکشنبه) در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، از «سامانه دیدار» که یک سامانه ارتباطی میان خانواده ایثار و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران است، رونمایی شد.

ابتدا طی یک کلیپ «محمدحسن علی‌نقیان افجه‌ای» مدیرکل مراجعات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، «کورش محمدحسینی» مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و «محمد جودکی» معاون مدیرکل مراجعات و پاسخگویی در مورد این سامانه توضیحاتی ارائه کردند که به شرح زیر است.

در ابتدا افجه‌ای اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های جدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر بهره‌گیری از راهکار‌های نوین و موزون برای ارتباط سریع، آسان و به روز با رویکرد حل مشکل ایثارگران با خادمین خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران مأموریت‌های جدید بنیاد اینگونه مقرر شد که از چند سامانه و فناوری موجود استفاده شود که یکی از این‌ها، سامانه دیدار با مدیران بنیاد لست.

در ادامه محمدحسینی اظهار داشت: هدف از این سامانه این است که هر کدام از افراد جامعه هدف بیایند و از طریق سایت ایثار درخواست ملاقات خود را ثبت کنند، موضوع درخواست ملاقات خود را مشخص کنند و این را هم مشخص کنند که با کدام یک از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌خواهند ملاقات کنند.

پس از آن جودکی اظهار داشت: بحث آسیب‌شناسی ارتباطی ایثارگران با بنیاد هم نیازی است که روی آن فکر شده بود. من فکر می‌کنم که اگر بتوانیم از این سامانه به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم مشکل تمام ایثارگرانی را که نیاز دارند تا مشکلات خود را با مدیران بنیاد مطرح کنند، پیگیری کنیم، آن را رصد کنیم و این را هم پیگیری کنیم که درخواست آن‌ها به نتیجه برسد.

معاون مدیرکل مراجعات و پاسخگویی افزود: از طرفی خود بنیاد هم می‌تواند از طریق گزارشات تصمیم‌ساز مدیریتی که در این سامانه تولید می‌شوند، برای رفع مشکلاتی که شامل اکثر ایثارگران می‌شود، اطلاعات کسب کند.

محمدحسینی درمورد ثبت موبایلی درخواست‌ها اظهار داشت: این سامانه بخش‌های مختلفی دارد که بخش اول آن این است که دوستان ما در جامعه هدف می‌توانند بیایند و درخواست خود را در آنجا ثبت کنند. برای این قسمت هم نسخه موبایل در حال راه‌اندازی است که به زودی پس از راه‌اندازی نسخه اصلی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات افزود: افراد جامعه هدف می‎‌توانند درخواست‌های خود را از طریق موبایل هم ثبت کنند. این سامانه یک نسخه سازمانی هم دارد که درخواست‌های ثبت شده را به کارتابل‌های همکاران ما منتقل می‌کند. این درخواست‌ها در موضوعات تخصصی خود ثبت می‌شوند و بحث رسیدگی‌ها انجام می‌شوند.

وی درمورد نسخه مدیریتی سامانه دیدار گفت: سامانه دیدار یک نسخه مدیریتی دارد. این سامانه داشبورد‌هایی دارد که شامل آمارها، گراف‌ها و نمودار‌های مرتبط است که انواع درخواست‌ها و وضعیت رسیدگی به آن‌ها را به مدیران ارشد سازمان‌ها نشان می‌دهد.

محمدحسینی در ادامه در خصوص اینکه چه نوع درخواستی را می‌توان در این سیستم ثبت کرد، افزود: این سامانه برای درخواست ملاقات تنظیم شده است؛ یعنی زمانی که یکی از افراد خانواده یک ایثارگر موضوعی دارند که آن را پیگیری کرده‌اند و به هر شکلی رضایت آن‌ها حاصل نشده است و می‌خواهند با یکی از مدیران بنیاد چه در سطح مدیریت ارشد و چه در سطح مدیران ستادی و عملیاتی ملاقات حضوری داشته باشند و موضوع آن‌ها را خودشان مطرح و پیگیری کنند.

افجه‌ای اظهار داشت: این دیدار‌ها با توجه به برد مکانی و کمبود زمانی که هست، می‌توانند به صورت تلفنی یا مجازی (از طریق وب) باشند تا ایثارگران متحمل هزینه‌های رفت و آمد نشوند و زمانی که در برخی مواقع امکان داشته باشد، در جریان سفر‌های استانی و سفر‌های نظارتی که هست، قرار می‌گیرند و این دیدار‌ها به صورت دیدار‌های معکوس هستند.

محمدحسینی در ادامه اظهار داشت: پنل‌های تخصصی برای پیگیری موضوع در اختیار همکاران ما در هاتف قرار می‌گیرند تا بتوانند وضعیت درخواست‌ها را رصد، پایش و به آن رسیدگی کنند و همچنین از افرادی که درخواستی را ثبت کرده‌اند و به آن رسیدگی شده است، بازخورد بگیرند، میزان رضایتمندی آن‌ها را بررسی کنند و در سیستم ثبت کنند که پیگیری‌های مربوط به آن ثبت شود.

جودکی اظهار داشت: پس از بررسی و تماس رؤسای شهرستان‌ها با کسی که درخواست داده است، اگر چنانچه مشکل وی قابل حل باشد، مشکل حل می‌شود اما درخواست از روال کار خارج نمی‌شود و برای دیدن و پایش همکاران ما در ستاد مرکز می‌ماند. چنانچه درخواست آن‌ها از حیطه اختیارات آنها خارج باشد یا مسئولین نتوانند پاسخ اقناعی به آن ایثارگر بدهند، درخواست او گام به گام به پالاتر می‌رود.

افجه‌ای در ادامه اظهار داشت: من فکر می‌کنم با توجه به آسیب‌شناسی که انجام شده است، این اتفاق باعث می‌شود که سطح رضایتمندی جامعه هدف بالاتر برود همچنین کیفیت ارتباطی جامعه هدف با بنیاد بهتر شود.

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باتوجه به گزارشاتی که در این سامانه هست، خیلی از موارد و مشکلاتی که در بنیاد هستند اما تاکنون جمع‌بندی نشده‌اند، توسط این سامانه و گزارشات آن جمع‌بندی می‌شود و ما می‌توانیم بر مبنای آن‌ها هم خودمان و هم مدیرانی که درمورد آن مسائل تصمیم بگیرند را آگاه کنیم تا منجر به تصمیمات مدیریتی شود و مدیران بتوانند طبق این گزارشات تصمیمات خوبی بگیرند تا بوسیله این کار مشکلات اهم جامعه ایثارگری را حل کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای منویات رئیس بنیاد شهید مبنی بر عدالت‌محوری و بهره‌گیری از راهکار‌های ارتباط‌گیری نوین برای کاهش مراجعات حضوری و حل مسائل با رویکرد اقناعی، روی چندین سامانه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. یکی از این‌ سامانه‌ها، سامانه دیدار است که به صورت دسترسی آسان و سریع می‌توانند داخل این اطلاعات اولیه‌شان و نوع درخواستشان را مبنی بر اینکه مدیران را در چه سطحی می‌خواهند ملاقات کنند ثبت کنند.

وی درمورد رده‌های مدیریتی ملاقات‌ها گفت: ملاقات‌ها از هفت رده مدیریتی که شامل رئیس شهرستان، معاون تخصصی استان، مدیرکل استان، مدیرکل تخصصی ستاد مرکز و معاون تخصصی، قائم مقام، ریاست عالی و همچنین نماینده ولی فقیه در بنیاد است، تشکیل شده‌اند.

افجه‌ای افزود: تمام درخواست‌ها از سطح شهرستان آغاز می‌شوند. خانواده ایثارگران در هر رده‌ای که درخواست ملاقات داشته باشند، درخواستشان ابتدا در کارتابل شهرستان محل پرونده ملاقات ثبت می‌شود. رئیس شهرستان موظف است که بررسی اولیه را انجام دهد، مشکل را راستی‌آزمایی کند و اطلاعات اولیه را ثبت کند. اگر نیاز به ملاقات بود و فرد قانع نشد یا موضوع حل نشد، اطلاعات در این هفت رده تا آنجا که نیاز به ملاقات است، بالا می‌آیند.

وی در مورد حق حذف درخواست‌ها اظهار داشت: هیچ کس حق حذف و اجازه دسترسی به حذف درخواست‌های ملاقات‌ها را ندارد مگر کسی که از او درخواست ملاقات شده است یعنی آن شخص می‌تواند در آخر وقتی این ملاقات را انجام داد، آن را آرشیو کند و این در سوابق وی باقی می‌ماند. همکاران ما در اداره کل مراجعات و پاسخگویی به سایت رصد و پایش اطلاعاتی این‌ها را کنترل می‌کنند تا هیچ اعتراض و تضییع حقی صورت نگیرد.

افجه‌ای افزود: تمام ملاقات‌ها در سطوح مدیریتی در سطح کشور از طریق این سامانه انجام شوند. جایی که امکان نباشد از طریق تلفنی یا اگر نشود ازطریق وب انجام شود.

وی در پایان  درمورد مزایای این سامانه گفت: این سامانه در بستر CRN تولید شده است و برای رفع موانع موجود که در نسخه مدیریتی در اختیار تمام مدیران از رئیس شهرستان تا ریاست بنیاد گذاشته شده و تصمیم‌سازی شده است، مفید است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار