شهید صیاد خدایاری که بود؛

جزئیاتی از شهادت «حسن صیاد خدایاری» توسط عاملان موساد

شهید حسن صیاد خدایاری روز گذشته (یکشنبه) حوالی ساعت ۱۶ در خیابان مجاهدین اسلام توسط دو ضارب موتورسوار ترور شد.
کد خبر: ۵۲۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ - 23May 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عصر دیروز یکشنبه یکم خرداد خبر شهادت یکی از پاسداران نیروی قدس سپاه منتشر شد. سرهنگ پاسدار «حسن صیاد خدایاری» حوالی ساعت ۱۶ روز گذشته در حال بازگشت از محل کار به منزل خود واقع در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام توسط دو ضارب موتور سوار به شهادت رسید.

ضاربین با شلیک پنج گلوله وی را در مقابل منزل خود به شهادت رسانده و متواری شدند.

وی در حالی ترور شد که داخل ماشین پراید سفید خود مقابل منزل قرار داشت و در حال ورود به ساختمان بود. همسر وی اولین کسی بود که با پیکر غرق به خون شهید رو به رو شد.

شهید صیاد خدایی که بود؟ / جزئیاتی از شهادت خدایی توسط عاملان موساد

شهید خدایی که بود؟

سرهنگ شهید «حسن صیاد خدایاری» متولد سال ۱۳۵۱ و اهل میانه استان آذربایجان شرقی است. او سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در نیروی قدس سپاه مشغول به کار شد. وی از مدافعان حرم و از پاسداران نیروی قدس سپاه از همرزمان شهید «حمیدرضا بیضایی» بود.

کانال ۱۲ اسرائیل مدعی شد سرهنگی که در تهران ترور شده است، مسئول طراحی حملات تروریستی و ربایش اسرائیلی‌ها بود. اینتل تایمز دیگر رسانه صهیونیستی نوشت: «اطلاعاتی که ما از حسن خدایاری داریم آن است که وی یک سرتیپ! سپاه است که سال‌های اخیر خود را در محور سوریه و لبنان بوده و یا مسئول یکی از واحد‌های تهاجمی نیروی قدس است و یا آن که در بخش لجستیکی که مقر آن در خاک سوریه است در قالب قاچاق سلاح و کمک به تولید موشک‌های دقیق فعالیت می‌کرده است.»

سرتیپ «کوپر فایزر» رئیس سابق سرویس اطلاعات ارتش اشغالگر در گفت‌وگو با اسرائیل هیوم گفت: «خدایاری به طور غیررسمی در برنامه هسته‌ای تهران نقش داشته است! با این حال او تا همین اواخر در سوریه بود، بنابراین مشخص نیست که آیا او در انتقال تسلیحات از این کشور به سوریه نقش داشته است یا خیر».

آنچه نشان می‌دهد کینه اسرائیل نسبت به شهید خدایی و اقدامات و فعالیت‌های برون مرزی وی عامل انتقام و ترور این رزمنده مدافع حرم بوده است. عاملان موساد در دهه‌های اخیر به هر نحوی سعی در حذف چهره‌های برجسته نظامی و علمی ایران داشته‌اند که مقامات رژیم صهیونیستی ابایی از تایید آن ندارند.

«علی صالحی» دادستان تهران با حضور در محل ترور دستورات لازم جهت شناسایی و دستگیری عاملان را صادر کرد.

موساد؛ عامل اصلی ترور شهید خدایی

از آنجا که نوع ترور شهید حسن صیاد خدایاری، مشابه ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله داریوش رضایی‌نژاد است، در گمانه‌زنی‌های اولیه، موساد عامل اصلی ترور شناخته شد تا اینکه چند ساعت بعد رسانه‌های اسرائیلی گزارش‌هایی از ترور شهید خدایی ارائه کردند.

شهید صیاد خدایی که بود؟ / جزئیاتی از شهادت خدایی توسط عاملان موساد

سایت روزنامه عبری‌زبان معاریو اعلام کرد که احتمالا این ترور مربوط به موضوع هسته‌ای نبوده و بیشتر به مسائل امنیتی در سوریه مربوط می‌شود. در حالی که تا دقایقی پس از اعلام خبر ترور در خیابان مجاهدین هنوز هویت شهید مشخص نشده بود که یک اکانت اسرائیلی به نام «ترور آلارم» مشخصات شهید را به همراه جزئیاتی از عملیات ترور اعلام کرد.

شهید صیاد خدایی که بود؟ / جزئیاتی از شهادت خدایی توسط عاملان موساد

«شهره پیرانی» همسر شهید رضایی‌نژاد در واکنش به شهادت شهید صیاد خدایی در استوری اینستاگرام خود نوشت: ساعت ترور، شیوه ترور، جای گلوله‌های شلیک شده و... همه چیز شبیه ترور داریوش. آرمیتا می‌پرسه زن و بچشون همراهشون بوده؟ گفتم نه مامان. برسان سلام ما را.»

وداع با پیکر شهید

مراسم وداع با پیکر این شهید امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۷ با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار