یادداشت/ حامد افروغ

دوم خرداد؛ سالروز تاسیس «خبرگزاری دفاع مقدس»

خبرگزاری دفاع مقدس در کنار سایر رسانه‌های مومن به انقلاب اسلامی و ایران عزیز سعی بر آن دارد تا صدای رزمندگان و جوانانی باشد که در راه صیانت و حراست از کیان مادی و معنوی ایرانی اسلامی گام برداشته و جان خود را نثار کرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 23May 2022

دوم خرداد؛ سالروز تاسیس «خبرگزاری دفاع مقدس»گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ نشان داد که ملت ایران علی‌رغم تلخکامی‌هایی که در طول تاریخ برای داشتن یک زندگی آزاده و سربلند چشیده و مبارزاتی که داشته، آرام نمی‌نشیند و همواره در تلاش برای رسیدن به حیات طیبه است.

ایران بزرگ برای سربلندی خود همواره هزینه‌های گزافی را پرداخته، اما آنچه که به شهادت تاریخ بدست آورده، سربلندی پیوسته و غنای هرچه بیشتر فرهنگی است. جنگ تحمیلی به‌عنوان سخت‌ترین آزمون سخت‌افزاری ملت ایران برای صیانت و حمایت از کیان جغرافیایی کشور در طول تاریخ، گواه بر آن است که ملت ایران در سایه زعامتی الهی و فرهیخته، توانسته است با وجود همه کاستی‌ها و ضعف‌ها بر مشکلات داخلی و خارجی چیره شود و اجازه تاراج آب و خاکش را به احدی ندهد؛ تشتت ملت و نخبگان در طول تاریخ همواره پاشنه آشیل کشور بود و از همین رهگذر سرزمین‌مان را مورد آسیب و تعدی قرار داد؛ آسیبی که با پاره پاره شدن بخش‌های مهمی از آن، اثرات سوئش هنوز روح دلبستگان و وطن‌دوستان را می‌آزارد.

رزمندگان اسلام در دفاع مقدس یک‌بار برای همیشه تلخی بی‌پایان تعدی‌گری دشمن علیه ایران بزرگ را با اقتدار، شجاعت و در عین حال مظلومیت پاسخ دادند و مسیر را جهت کسب شیرین‌کامی‌های آتی برای رفع نواقص، کاستی‌ها و دشمنی‌های داخلی و خارجی هموار کردند. این اقتدار، اما به کام استکبار جهانی که به چند قرن تجاوز، تعدی و زورگویی به ملت ایران عادت کرده بود، خوش نیامد و با شکست مفتضحانه خود در جنگ تحمیلی، رو به نبردی آورد که تشخیص آن برای عموم مردم سخت‌تر از نبرد سخت‌افزاری است و آن همان جنگ نرم است که امروز به شکل جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی از سوی نزدیک به ۳۰۰ کانال ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و... علیه مردم ایران دنبال می‌شود.

در این میان و در جهت توجه به هشدار‌های پیاپی و چند دهه‌ای حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) اقدامات زیادی از سوی مومنین به ایران و اسلام صورت گرفت تا به صورت فردی و جمعی، خودجوش و ساماندهی شده به تقابل با جنگ رسانه‌ای روانی دشمن در داخل و خارج بپردازند. با گسترش و نفوذ هر چه بیشتر رسانه‌ها در فضای مجازی نیز اقدامات وطن‌دوستان و دین‌مداران برای صیانت از کیان کشور ابعاد عمیق‌تر و تازه‌تری به خود گرفت که ایجاد شبکه‌های مختلف مجازی و پایگاه‌ها و خبرگزاری‌های متعدد از جمله آنهاست.

خبرگزاری دفاع مقدس، اما به همت طلایه‌داران دیروز دفاع مقدس و نخبگان جوان تربیت‌یافته در مکتب شهدا برای برافراشتن هر چه روشن‌تر و رسمی‌تر علم ایثار و شهادت در حوزه رسانه و تقابل با جنگ نرم، در تاریخ پنجشنبه دوم خرداد سال ۱۳۹۲ تاسیس شد و به همت جوانان و مسئولان زحمتکش در این رسانه امروز در جایگاهی ارزنده و مورد تحسین قرار گرفته تا بار دیگر اقتدار و شجاعت جوانان این مرز و بوم را برای دفاع از کشور در هر ساحتی را به رخ دشمنان داخلی و خارجی بکشد.

ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس این خبرگزاری، امید است در سایه رهنمود‌های داهیانه حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و زحمات شبانه‌روزی و خالصانه مدیران و خبرنگاران و دستاندرکاران این مجموعه، خبرگزاری دفاع مقدس نیز در کنار سایر رسانه‌های مومن به انقلاب اسلامی و ایران بزرگ بتواند هر چه بیشتر برای صیانت از ایران عزیز گام بردارد.

انتهیا پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها