فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی:

4 هزار طلبه و روحانی در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند

«کمالی» با اشاره به شهادت 4 هزار طلبه و روحانی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: از مجموع چهار هزار طلبه و روحانی شهید کشور 111 نفر در ترور، 38 نفر در دفاع از حرم، 57 نفر در حکومت‌های گذشته از مشروطه تا انقلاب اسلامی و بقیه در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند که از این تعداد سهم خراسان جنوبی 72 نفر است.
کد خبر: ۵۲۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 23May 2022

4 هزار طلبه و روحانی در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدندحجت‌الاسلام «امین‌رضا کمالی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: طلاب و روحانیت در دفاع مقدس علاوه بر سنگر تبلیغ  به عنوان رزمنده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به شهادت 4 هزار طلبه و روحانی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: از مجموع چهار هزار طلبه و روحانی شهید کشور 111 نفر در ترور، 38 نفر در دفاع از حرم، 57 نفر در حکومت‌های گذشته از مشروطه تا انقلاب اسلامی و بقیه در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند که از این تعداد سهم خراسان جنوبی 72 نفر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور در شهر قم، اضافه کرد: در همین راستا مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان جنوبی در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

کمالی در بخش دیگری به حماسه سوم خرداد‌ اشاره کرد و متذکر شد: صدام در ابتدا در تصرف خرمشهر با مقاومت 34 روزه مردم و نیروهای بسیجی این شهر مواجه شد و سرانجام با تجهیزات تمام دنیا خرمشهر را اشغال کرد.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در سال 1361 در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از 578 روز از اشغال رژیم بعث عراق با شکست دشمنان و نابودی کامل آن‌ها از دست دشمنان رها و در تاریخ ثبت شد.

انتهای پیام/ لیلا لیمویی

نظر شما
پربیننده ها