بیانیه سپاه شهرستان ایرانشهر به مناسبت سوم خرداد؛

حماسه فتح خرمشهر الگویی برای نهاد‌های علمی و فرهنگی

سپاه شهرستان ایرانشهر به مناسبت سوم خردادماه، سالروز حماسه فتح خرمشهر،بیانیه‌ای صادر كرد.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 23May 2022

حماسه فتح خرمشهر،الگویی برای نهاد‌های علمی و فرهنگی کشوربه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت سوم خردادماه، سالروز حماسه فتح خرمشهر، سپاه شهرستان ایرانشهر بیانیه‌ای صادر كرد.

در ‌این بیانیه آمده است:

سوم خرداد در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس فصلی ماندگار و درخشنده است و الگویی برای نهاد‌های علمی و فرهنگی کشور که باید پیام‌های ناب آن را با قدرت هنر و قلم در جامعه اسلامی ایران زمین نهادینه کنند.

سوم خرداد یادآور حماسه ایثار و عشق‌ورزی تاریخی و افتخارآمیز است که رزمندگان پرتوان اسلام با ۳۵ روز حماسه و ایثار و رزم‌آفرینی توانستند کهن شهر خرمشهر را پس از ۵۸۷ روز آزاد و پرچم پر افتخار اسلام را بر فراز مسجد و پل تخریب شده خونین شهر به اهتزاز در آورند.

حماسه آزادسازی خرمشهر که در سوم خرداماه سال ۱۳۶۱ با رشادت و سلحشوری رزمندگان اسلام و اضمحلال ماشین جنگی ارتش بعثی صدام و پشتیبانی استکبار جهانی در عملیات بیت‌المقدس رقم خورد، یکی از شکوهمندترین نقاط عطف تاریخ سرافراز ملت ایران به شمار می‌رود.

تداوم سلحشورانه دفاع مقدس پس از آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن تدریجی اشغالگران و متجاوزین بعثی از خاک مقدس ایران اسلامی، نه تنها آرزوی شوم استکبار جهانی در سقوط نظام جمهوری اسلامی را برآورده نساخت، بلکه سربلندی ملت ایران در این جنگ نابرابر را در پی داشته و فرهنگ مقاومت و پایداری فرزندان انقلاب و امام ‌(ره) به الگوی ملت‌های منطقه و جوامع استکبارستیز در اقصی نقاط جهان تبدیل شد.

ما پاسداران فجرآفرین سپاه ایرانشهر در این طلیعه پیروزی با خدای خود عهد می‌بندیم که همواره پاسدار خرمشهرهای سرزمین ایران اسلامی بمانیم و گوش به فرمان ولی امر و نایب بر حق امام زمان(عج) امام خامنه‌ای(مدظله العالی) باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار