فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد؛

اجرای نمایش خیابانی «پوتین‌هایت را دربیاور» و نمایشنامه‌خوانی «خورشید پر» در همدان

«لطفی‌شهپر» از اجرای نمایش خیابانی «پوتین‌هایت را دربیاور» و نمایشنامه‌خوانی نمایش «خورشید پر» به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در روز (سه‌شنبه) سوم خرداد در همدان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ - 23May 2022

«امین لطفی‌شهپر»‌ مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: نمایش خیابانی «پوتین‌هایت را دربیاور» و نمایشنامه‌خوانی نمایشنامه «خورشید پر»، به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر روز (سه‌شنبه) سوم خرداد ساعت ۱۷ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان به همت انجمن تئاتر دفاع مقدس استان همدان، اجرا خواهند شد.

وی افزود: نمایشنامه «خورشید پر» منتخب چند جشنواره نمایشنامه‌نویسی و جشنواره تئاتر منطقه‌ای بسیج بوده و شرح این داستان به این شکل است که دو نوجوان جنوبی در حال نگهبانی از مزرعه‌ای هستند که توسط کلاغ‌ها و پرندگان مورد تهدید می‌باشند و کلاغ‌ها با گراز‌ها هم‌زمان به مزرعه حمله می‌کنند. این نمایشنامه به‌صورت نمادین و سمبولیک به دفاع مقدس و دفاع از کشور پرداخته است.

لطفی شهپر با بیان اینکه زمان اجرای خوانش ۲۵ دقیقه است، گفت: عوامل اجرای این اثر شامل نویسنده «بهنام میرزایی»، کارگردان «سید امیرحسین فاطمی» و بازیگران «نیما میرزایی»، «یاسر پاشایی» و «منیره قاضی‌زاده» هستند و خوانش توضیحات متن توسط «بهنام میرزایی» انجام خواهد گرفت.

وی به تشریح نمایش «پوتین‌هایت را دربیاور» پرداخت و بیان داشت: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی «مهدی روزبهانی» به‌عنوان اثر برتر جشنواره تئاتر فانوس معرفی شده و داستان این نمایش به این شرح است که رزمنده‌ای از دوران جنگ با لباس‌ها و وسایل هم‌رزمانش که شهید شده‌اند، صحبت می‌کند و آن‌ها را مقصر می‌داند؛ او قصد دارد این وسایل را در گوشه‌ای رها کند و برود که یک جوان مانع کار او می‌شود و می‌خواهد او را منصرف کند.

اجرای نمایش خیابانی «پوتین‌هایت را دربیاور» و نمایشنامه‌خوانی «خورشید پر»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار