قالیباف در نطق پیش از دستور:

ترور شهید صیاد خدایی نمایانگر عمق عصبانیت دشمنان از سپاه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترور شهید صیاد خدایی بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان ملت ایران از سپاه پاسداران را نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مرز و بوم تامین کردند.
کد خبر: ۵۲۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ - 24May 2022

ترور شهید صیاد خدایی نمایانگر عمق عصبانیت دشمنان از سپاه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه سوم خرداد) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در ابتدا شهادت مدافع حرم سردار پاسدار شهید «حسن صیاد خدایی» به دست عوامل تروریست استکبار جهانی را محضر ملت شریف ایران، عموم پاسداران مدافع امنیت کشور و خانواده آن عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی بیان کرد: این ترور بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان مردم ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مرز و بوم تأمین کردند. تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خواسته آحاد ملت شریف ایران است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه دلخراش ریزش ساختمان در حال احداث در شهر آبادان را به مردم شجاع و شریف آبادان و خانواده‌های آنان تسلیت می‌گویم و برای مصدومان این حادثه شفای عاجل و کامل از خداوند متعال مسالت دارم.

قالیباف ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه باید در سریع‌ترین زمان ضمن رسیدگی به مصدومان، بررسی دقیق علل وقوع این حادثه را در دستور کار قرار دهند و با کلیه مسببین این حادثه دلخراش در هر سطحی برخورد سریع و قاطع صورت گیرد.

وی گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز باید این موضوع را با کمک نمایندگان مجلس به ویژه نماینده آبادان بررسی کند و گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

قالیباف با اشاره به اینکه فرارسیدن سالروز حماسه عملیات تاریخی بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌دارم اظهار داشت: جوانانی از جنس شجاعت و غیرت از جان شیرین خود گذشتند تا در تاریخ ثبت شود که هیچ قدرتی توان ایستادگی برابر اراده پولادین ملت سرافراز ایران اسلامی را ندارد و به فضل خدا هیچ بن‌بستی مانع فتح خرمشهر‌های پیش روی این ملت نخواهد بود.

وی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر بار دیگر به ما ثابت کرد اگر خدا باوری و مردم باوری با یکدیگر جمع شود، موفقیت حتمی است. سنت‌های الهی به دست خود مردم محاصره‌ها را می‌شکند و مؤمنان را بر کافران پیروز می‌گرداند.

قالیباف تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر نشان داد چگونه با عزل بنی صدر و برداشته شدن سد مشارکت مردم در عملیات‌ها و باور به امداد‌های الهی کاری که در محاسبات ناممکن بود ممکن شد و دشمنان تا دندان مسلح و مورد حمایت قدرت‌های جهانی از اراده و باور رزمندگان مؤمن ما شکست خوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر صرفاً یک حادثه تاریخی نبود و خرمشهر برای تمام انقلابیون یک درس بود که اگر مردم به میدان بیایند و کار را به دست بگیرند و به سنت‌های الهی تکیه کنند، مشکلات حل خواهد شد. اگر روزی محاصره خرمشهر به یاری خدا و دست جوانان مؤمن، موقعیت شناس، فداکار و آگاه این مرز و بوم شکست امروز نیز باید معیشت و اقتصاد مردم را از محاصره بوروکراسی اداری و بی رمق، رانت بازی، انحصار، حلقه‌های بسته تصمیم گیری و عدم شفافیت ساز و کارها، دلالی‌های سازمان یافته و امضا‌های طلایی آزاد کنیم و در مسیر نیز همچون آزادسازی خرمشهر باید راه را برای نقش آفرینی جوانان مؤمن، آگاه و موقعیت شناس و بااستعداد باز کنیم.

قالیباف اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا رانت بازی در صدور مجوز‌های کسب و کار را تعطیل کند و صنایع انحصار گرا را متحول سازد و شفافیت را از خود آغاز کند و به سایر دستگاه‌ها تسری دهد و ریل گذاری لازم برای جهش تولید دانش بنیان و تحول بانکی را رقم بزند تا ریل گذاری لازم برای تحول نظام اقتصادی کشور، عملیاتی شود.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی در ادامه مسیر نیز تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا در چارچوب وظایف خود کمک کند تا خرمشهر اقتصاد از محاصره مشکلات آزاد شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها