فتح خرمشهر؛ فتح خون/ یادداشت

کیمیاگری فتح خرمشهر در رهایی از مشکلات کشور

عملیات بیت‌المقدس حاصل یک فرمول کیمیاگری از مجموعه عناصری است که در هر زمان می‌تواند فتحی دیگر را رقم بزند.
کد خبر: ۵۲۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷ - 25May 2022

کیمیاگری فتح خرمشهر در رهایی از مشکلات کشورگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه کیایی؛ عملیات الی بیت المقدسِ در فتح خرمشهر حاصل فرمول کیمیاگری است. کیمیاگر‌ها تا قرن‌ها تلاش کردند از ترکیب مواد و عناصر، فرمولی به دست آورند که فلزات را به طلا تبدیل کنند که نشد، چون طلا چیزی در درونش داشت که با فرمول قابل تغییر نبود، اما زمان نشان داد در عالم، فرمول‌ها و قوانینی هست که کم از کیمیاگری ندارد.

روزی که صدام به مرز‌های کشور حمله کرد، خواب فتح یک روزه خرمشهر و تصرف هفت روزه تهران را می‌دید، آمده بود که بماند و خود را بزرگ جهان عرب معرفی کند، اما ۴۵ روز پشت دروازه‌های خرمشهر ماند، با آن همه سلاح و لشکر، عده و عُده‌ای که ده‌ها برابر بیشتر از توان ایران بود همه کار کرد تا بتواند شهر کوچک خرمشهر را با اندک مدافعان و سربازانش به چنگ آورد و وقتی خرمشهر را خونین شهر کرد همه استعدادش را به کار گرفت که از دستش ندهد.

ماند تا یک سال و نیم بعد، اردیبهشت سال ۱۳۶۱ عملیات بیت المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد. نه تئوریسین‌های نظامی جهان، نه آمار‌ها و ارقام تصوری از فتح خرمشهر نداشتند، صدام آمده بود بماند و برای این ماندن همه کار کرده بود، اما رزمندگان ایرانی یقین داشتند او رفتنی است چنانچه وعده خداوند در قرآن بود که «جاء الحق و ذهق الباطل». ایمان، امید، توکل، توسل، خودباوری، تلاش عنصر کیمیاگری بیت المقدس شد، همان چیزی که نه فقط فتح خرمشهر که همه فتوحات را در میدان دفاع مقدس رقم زد.

خرمشهر شد یک نماد، یک قله که هرچقدر سخت و دشوار، اما قابل فتح شدن بود، تنها اراده پولادین و ایمان راسخ می‌خواست. بعد‌ها هرجا کشور به مشکلی خورد فرمول‌ بیت المقدس راهگشا شد.

فتح خرمشهر با شعار شدنی نیست، با تکرار هزار باره سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمود خرمشهر‌های دیگری در راه است محقق نمی‌شود، برای فتح خرمشهر‌ها باید کار کرد، باید عمل کرد، باید خواست و این خواستن را به توانستن تبدیل کرد. مردم ایران قرن‌ها نشان دادند هرجا خواستند کاری کنند، اگر دست به دست هم دهند، خواسته را به عمل می‌رسانند. اگر امروز کشور با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند بی شک علاوه بر دست اندازی‌های دشمنان خارجی و دسیسه‌های دشمن داخلی، پای نخواستن‌های عده‌ای برای کنار زدن موانع و مشکلات در میان است. امروز دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حفظ دستاورد‌های کشور و پیشرفت رو به جلو به مراتب کاری بزرگتر از فتح خرمشهر است که جز با جانفشانی دوباره و ایستادگی میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار