فتح خرمشهر، فتح خون/ معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عملیات بیت‌المقدس تجلی وحدت فرماندهی در دفاع مقدس است

امیر دریادار سیاری با اشاره به حماسه فتح خرمشهر گفت: عملیات بیت‌المقدس تجلی عینی وحدت فرماندهی و همدلی میان نیرو‌های مسلح است.
کد خبر: ۵۲۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶ - 27May 2022

امیر دریادار سیاریامیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد عملیات الی بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: عملیات آزادسازی خرمشهر نماد وحدت، همبستگی، همدلی و مجاهدت ملت غیور ایران در برابر دشمن بعثی و حامیان مستکبرش است.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین آموزه عملیات بیت‌المقدس ایمان به خدا، استقامت در مسیر حق و تبعیت از ولایت است، گفت: عملیات بیت‌المقدس تجلی عینی وحدت فرماندهی و همدلی میان نیرو‌های مسلح است و به همین خاطر اراده و نصرت الهی را برای ملت ایران در پی داشت.

دریادار سیاری گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با وحدت و همدلی، توانستند از همان روز‌های آغازین جنگ راهبرد دشمن را با شکست مواجه کنند؛ چراکه دشمن در شرایطی در خرمشهر با ۳۴ روز مقاومت مواجه شد که پیش از آن گفته بود یک هفته‌ای به تهران خواهیم رسید و در میدان آزادی کنفرانس خبری برگزار خواهیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: صدام به قدری استحکامات و موانع و زمین را مسلح کرده بود که کوچکترین احتمال بازپس‌گیری خرمشهر را نمی‌داد و در این رابطه گفته بود که اگر خرمشهر پس گرفته شود، من کلید طلایی بصره را به ایران می‌دهم.

وی ادامه داد: گستردگی نیرو‌ها و وسعت شش هزار کیلومتری منطقه عملیات، کار فرماندهی و کنترل این عملیات بزرگ را با سختی‌هایی همراه کرد، اما با وجود همه سختی‌ها عملیات به نحو مطلوبی پیش رفت.

دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: آزادسازی شش هزار کیلومتر مربع از خاک کشور، به اسارت درآمدن ۱۹ هزار نفر، به هلاکت رسیدن ۱۶ هزار نیروی بعثی و انهدام بخش وسیعی از ادوات دشمن و همچنین کسب اعتبار سیاسی در سطح بین‌المللی از مهم‌ترین دستاورد‌های این عملیات بزرگ برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار