دبیرکل حزب‌الله لبنان:

اقتدار مقاومت با وجود دشمنی‌ها/ هرگونه اقدام علیه مسجد الاقصی منطقه را منفجر خواهد کرد

سید حسن نصرالله در سالروز بیرون راندن نظامیان صهیونیست از خاک لبنان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که هر گونه اقدام علیه مسجد الاقصی و قبه‌الصخره منطقه را منفجر خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ - 25May 2022

جانفشانی حزب‌الله برای آزادسازی خاک، مردم و عزت ملی/ اقتدار مقاومت با وجود دشمنی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان از چنگ رژیم صهیونیستی و روز مقاومت به سخنرانی پرداخت.

تشکر از ایران و رزمندگان مقاومت

دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از سلام و احوالپرسی سالروز آزادسازی لبنان را به همگان تبریک گفت و بیان کرد: «سپاس خداوندی را که به وعده خود عمل کرد. این وعده در روز ۲۵ ماه می‌محقق شد. این روز یکی از روز‌های الهی و جزء آن روز‌هایی است که وعده خداوند به مجاهدان محقق گردید. سپاس خداوندی را که ما را به سوی گزینه مقاومت هدایت کرد. ما نه منتظر رژیمی عربی ماندیم و نه سازمان مللی و نه شورای امنیتی.»

سید حسن نصرالله همچنین ضمن تشکر از تمام رزمندگانی که در راه آزادسازی لبنان جانفشانی کردند به‌ویژه شهدا و خانواده‌های آن‌ها، اضافه کرد: «تشکر می‌کنیم از جانبازان به خاطر اقداماتی که انجام دادند و از اسرایی که سال‌ها در زندان‌های اشغالگران به سر بردند. تشکر می‌کنیم همچنین از مجاهدانی که جوانی خود را در میدان‌های جهاد سپری کردند و از مردم پایدار و صبور روستا‌های لبنان. ما همچنین از ارتش لبنان به‌ویژه به خاطر اقدامات آن‌ها در سال‌های اخیر در دهه ۹۰ به خاطر انسجام با مقاومت و همچنین ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در عین حال از سران مقاومت لبنان تشکر کرد و در ادامه گفت: «از جمهوری اسلامی ایران بابت کمک‌هایش و از اینکه از هیچ کمکی فروگذار نکرد، تشکر می‌کنیم. دیگر کمک آن‌ها بر کسی پوشیده نیست به‌ویژه نقشی که شهید حاج قاسم سلیمانی ایفا کرد.»

سید حسن نصرالله ضمن تشکر از رسانه‌های مقاومت، افزود: «در سالروز آزادسازی باید از درد و رنج لبنانی‌ها از سال ۱۹۸۲ که مسبب آن اشغالگران بودند و از آن بمبارا‌ن‌ها، وحشت‌افکنی‌ها، کوچ‌های اجباری و آوارگی‌ها که در روستا‌ها و مناطق مختلف لبنان اتفاق افتاد، یاد کنیم. نسل جدید باید از آن خفت و خواری‌ای که مردم با آن مواجه شدند و آن درد رنج‌هایی که در زندان‌ها متحمل آن شدند و همچنین نقض حقوق اولیه، تجاوزگری‌ها و نژادپرستی‌های این رژیم آگاهی یابند.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «لبنانی‌ها باید چهره حقیقی این رژیم بشناسند؛ رژیمی که تلاش می‌کند عادی جلوه کند و با دیگر ملت‌های منطقه منسجم شود. باید تمام آن جانفشانی‌ها یادآوری شوند، زیرا این پیروزی مجانی به دست نیامد، بلکه با خون، اشک، دستان، انگشتان روی ماشه، عقل‌ها، قلب‌ها و اراده رقم خورد. باید آن کسانی که در برابر اشغالگران مقاومت کردند، معرفی شوند و همچنین آن افرادی که علیه مردم میهن خود توطئه کردند.»

کابوس گفتمان «خانه عنکبوت» برای رژیم صهیونیستی

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «پیروزی سال ۲۰۰۰ وجهه آن ارتش شکست‌ناپذیر را در هم شکست، میخ آخر را به تابوت طرح «اسراییل» بزرگ کوبید و به مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمینشان امیدی دوباره داد. این پیروزی طرح دشمن برای ایجاد منطقه‌ای مرزی تحت فرمان ارتش را از بین برد. رژیم صهیونیستی نقشه‌ای برای خروج داشت و می‌خواست خودرو‌های خود را در داخل خاک لبنان بگذارد تا خط مرزی به دست ارتش لبنان جنوبی باشد تا آن‌ها با مقاومت برخورد داشته باشند و آتش جنگ داخلی برافروخته شود و جنگ بُعدی فرقه‌ای به خود بگیرد؛ اما سرعت عمل مقاومت این توطئه خطرناک را ساقط کرد.»

دبیرکل حزب‌الله در ادامه اظهار داشت: «گفتمان خانه عنکوب زخم عمیقی را در ذهن سران رژیم و ارتش آن‌ها ایجاد کرده است. آن‌ها اکنون با بحران دهه هشتم دست و پنجه نرم می‌کنند. نمودار قدرت رژیم صهیونیستی پس از شکست سال ۲۰۰۰ در لبنان سیر نزولی پیدا کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق این رژیم به آن اذعان کرد.»

سید حسن نصرالله همچنین بیان کرد: «تن‌ها مقاومتی که پیروز شد و حکومت نکرد، مقاومت لبنان به‌ویژه حزب‌الله بود. ما خواستار این نبودیم، زیرا ما برای قدرت نجنگیدیم، بلکه برای آزادسازی خاک و مردم و برای عزت ملی جنگ کردیم. ما زمانی که وارد دولت شدیم، برای محافظت و پشتیبانی از مقاومت این کار را کردیم و هنگامی که بخشی از دولت شدیم، امور مردم را پیگیری کردیم.»

اختلاف‌نظر درباره گزینه مقاومت

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: «کار به جایی رسید که برخی سؤال کردند چه کسی شما را مأمور به جنگ با دشمن کرد؟! زمانی که کشور ما تحت اشغال بود و مردان و زنان ما در زندان بودند، اکنون ما از آن‌ها می‌پرسیم ما از میهن خودمان دفاع کردیم، شما چه که کردید؟ آنچه ما را مأمور به انجام این کار کرد، وظیفه اخلاقی، انسانی و دینی ما بود. ما در برابر اشغال و ظلم سکوت نکردیم و جنگیدیم تا آزادسازی سال ۲۰۰۰ رقم بخورد.»

سید حسن نصرالله در بخشی دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه برخی از لبنانی‌ها رژیم صهیونیستی را دشمن نمی‌دانند، تأکید کرد: «مقاومتی که در سال ۲۰۰۰ پیروز شد در شرایطی جنگنید که در کشور چنددستگی وجود داشت و بر سر گزینه مقاومت توافق‌نظر وجود نداشت. برخی از رسانه‌ها تحولات جنوب را اقدامات خشونت‌بار می‌خواندند و شهدای مقاومت را کشته‌شدگان قلمداد می‌کردند.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین با اشاره به اینکه درباره رفتن مقاومت به سوریه نیز اتفاق‌نظر وجود نداشت، اضافه کرد: «این مقاومت در شرایطی که چنددستگی وجود داشت، به محافظت پرداخت و با معادله طلایی از لبنان پاسداری کرد. سنگ بنای این محافظت کردن‌ها و پاسداری‌ها در پیروزی سال ۲۰۰۰ گذاشته شد.»

سید حسن نصرالله در ادامه اشاره کرد: «اختلاف و کشمکش بر سر مقاومت مسئله‌ای جدیدی نیست و همچنان هست و ادامه خواهد داشت. هر طرفی نیز بهانه‌های خود را داشته است. کسی که بخواهد قانع شود، قانع می‌شود و آن که نخواهد نمی‌شود؛ اما همیشه افراد موافق، مخالف و بی‌طرف وجود خواهند داشت. مقاومت امروز به‌رغم ترور‌ها و عملیات‌های نظامی، قدرتمند باقی مانده است و طرفداران خود را در میان مردم دارد.»

دبیرکل حزب‌الله افزود: «برخی از احزاب سیاسی دچار سردرگمی شده‌اند. زمانی که حزب‌الله با صدای بلند صحبت می‌کند، آن‌ها می‌گویند که حزب‌الله ما را تهدید می‌کند و زمانی که حزب‌الله به آرامی صحبت می‌کند، می‌گویند که حزب‌الله ضعیف است که این اشتباه در برداشت است. حزب‌الله از سال ۱۹۸۲ تاکنون، تا این حد قدرتمند نبوده و وضعیتش نیز بهتر از شرایط فعلی نبوده است.»

سید حسن نصرالله در بخش دیگری بیان کرد: «ما در برابر دو گزینه قرار داریم یا لبنان قدرتمند و ثروتمند یا لبنان ضعیف و گدا. لبنان قوی، قدرت خود را از همان معادله طلایی دریافت می‌کند؛ معادله‌ای که خود را در جنگ سال ۲۰۰۰، پایداری سال ۲۰۰۶ و با محافظت کردن‌های امروز [از میهن]ثابت کرده است. لبنان قوی، لبنانی ثروتمند است که می‌تواند از منابع نفتی و گازی خود برداشت کند. نفت و گاز در آب‌های لبنان کشور را ثروتمند خواهد کرد و آن را قادر خواهد ساخت تا برخیزد و بسازد و وضعیت مالی و اقتصای خود را بهبود ببخشد؛ اما لبنان ضعیف بر دَرِ صندوق پول و سفارتخانه‌های غربی و کشور‌های حاشیه خلیج [فارس]گدایی می‌کند.»

احتمال وقوع انفجاری بزرگ در منطقه

دبیرکل حزب‌الله گفت: «در روز‌های آینده ممکن است اتفاقاتی در فلسطین رخ دهد و ممکن است این اتفاقات به حد یک انفجار بزرگ برسد. راهپیمایی پرچم «اسراییل»ی‌ها یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ است و ما شاهد فراخوان‌هایی برای تخریب قبه‌الصخره بودیم. مقاومت فلسطین درباره واکنش اتفاق‌نظر دارد و شاید امور به حد انفجاری بزرگ در داخل فلسطین برسد.»

سید حسن نصرالله هشدار داد: «هرگونه اقدام علیه مسجد الاقصی و قبه‌الصخره منطقه را بر هم خواهد زد. این اتفاق هر انسان آزاده و شرافتمندی را تحریک می‌کند. اصرار بر تعرض به مسجد الاقصی و مقدسات شهر قدس، منجر به انفجاری بزرگ در منطقه خواهد شد و نتایج ناخوشایندی در پی خواهد داشت. دشمن در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد و با چنددستگی شدید در داخل مواجه است.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین تأکید کرد: «دشمن کاری نکند که برای موجودیت موقتش نتایج فاجعه‌باری رقم بخورد. از شما می‌خواهم که حواستان به آنچه در اطرافمان رخ می‌دهد، باشد و برای آن آمادگی داشته باشید. پیامد‌های خطرناکی برای منطقه در پی خواهد داشت و البته این بستگی به حماقت دشمن دارد.»

سید حسن نصرالله افزود: «از رزمایش بزرگ «اسراییل» تنها حدود یک هفته باقی مانده و ما همچنان در وضعیت آماده‌باش و آمادگی کامل قرار داریم. من به عزیزان و برادران مجاهد مقاومت در مرز‌ها به خاطر صبر و جهادشان درود می‌فرستم.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها