فتح خرمشهر؛ فتح خون/ سردار فدوی:

مردم دزفول با تقدیم ۲۶۰۰ شهید وعده الهی را محقق کردند

جانشین فرمانده کل سپاه، دزفول را یکی از شهر‌های بارز تحقق وعده خدا در استقامت و پایداری دانست و گفت: مردم این شهر در سال‌های دفاع مقدس دو هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.
کد خبر: ۵۲۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ - 25May 2022

مردم دزفول با تقدیم ۲۶۰۰ شهید وعده الهی را محقق کردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همایش روز ملی «مقاومت و پایداری» با عنوان «روز دزفول» عصر امروز (چهارشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلامحسین کلولی دزفولی مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد، سید احمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی و غلامحسین رضوانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سردار دزفولی: ۲۸ محصول فرهنگی متناسب با روز دزفول امسال تولید شده است

در ابتدای این همایش سردار غلامحسین کلولی دزفولی، مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد درباره ماهیت این همایش بیان داشت: ما هر سال در چنین روزی برای اینکه مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی مردم دزفول از نظر‌ها فراموش نشود، این نوع مراسم‌ها را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: برگزاری چنین همایشی برای این است که با گسترش و توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری موجب زنده نگهداشتن این ایام شود. در واقع اگر این مراسم‌ها نباشد و این گرامیداشت‌ها تشکیل نشود، نسل امروز و آینده نمی‌داند چه بر ملت ایران گذشته است.

سردار دزفولی با اشاره به خلق حماسه مقاومت و پایداری از سوی مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس شهر خود را خالی نکردند و دشمن ناامید و ناکام شد. به همین خاطر بنا داریم فرزندان ما در نسل‌های آینده این روز‌ها را در ذهن خود به یاد داشته باشند تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به تولید ۲۸ محصول فرهنگی متناسب با روز دزفول ادامه داد: گروه سرود ما تا امروز در پنج نقطه تهران برنامه اجرا کرده است. امیدواریم بتوانیم این موضوع را در سال ادامه دهیم و فقط منوط به این یک هفته نباشد.

سردار فدوی: دغدغه جوانان دهه هفتاد این بود که چرا برای دفاع از حرم ما را نمی‌برید

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ریشه در جبهه حق دارد و شکست برای آن مفهومی ندارد، بیان داشت: در این ۴۳ سال مسلم شده است که انقلاب اسلامی ریشه در اهل بیت (ع) دارد و پروردگار عالم روزی و پیروزی را از جایی که ذهن‌ها خطور نمی‌کرده، نصیب بندگانش کرده است.

وی با اشاره به سستی برخی مسلمانان در جنگ احد و علل شکست مسلمانان در این غزوه افزود: در این جنگ مسلمانان دستور خدا و پیغمبر (ص) را گوش نکردند و شکست خوردند.

سردار فدوی شهر دزفول را یکی از شهر‌های بارز تحقق وعده خدا در استقامت و پایداری دانست و اظهار داشت: در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب دشمن همه نوع جنگی با کشورمان را انجام داد. وقتی دشمن فهمید از طریق جنگ سخت پیروزی نمی‌شود رو به جنگ‌های دیگر آورد. به حول و قوه الهی هر جبهه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد، شکست خورده است و جبهه باطل حتی یک پیروزی هم نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه جبهه باطل از پس دلداده‌های جمهوری اسلامی همانند یمن، لبنان و عراق نیز برنیامده است، ادامه داد: در جنگ تحمیلی اعتراف کردند که در نوک حمله صدام بود، اما به صراحت ۸۷ کشور گفتند پشت صدام بودند. در جنگ یمن فقط عربستان سعودی و امارات نیستند، بلکه برخی کشور‌ها هم علیه مردم یمن حضور دارند،، اما چرا آن‌ها بعد از چند سال نتوانستند پیروز شوند؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استیصال دشمن در حمله به یمن ابراز داشت: اعلام کردند یک هفته بیشتر جنگ یمن طول نمی‌کشد، اما الان شاهد آن هستیم که جنگ یمن هشت سال طول کشیده است. این در حالی است که دشمن نمی‌داند چگونه از مخمصه جنگ یمن خلاص شود. بیایند اعلام کنند و بگویند که شکست خوردند.

وی با اشاره به تقدیم دو هزار و ۶۰۰ شهید از شهر دزفول در هشت سال دفاع مقدس گفت: کار سخت یعنی جنگ هشت ساله ایران، یعنی جنگ یمن، یعنی اینکه بدانیم که جانمان در خطر است، اما وعده خدا را فراموش نکنیم.

سردار فدوی با اشاره به اعتراف دشمن که در شدیدترین جنگ با ایران است، خاطرنشان کرد: پای این جنگ هم باید به مثابه پیروزی همین طوری عمل کنیم. اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: ما می‌خواستیم رژیم سوریه نباشد، ولی نتوانستیم، چون ایران نخواست. این اعتراف دشمن برای چیست؟

وی با بیان اینکه انتقال نسلی مفاهیم دفاع مقدس به بهترین وجه صورت گرفته است و این مورد مختص به دهه شصت نیست، افزود: در روز‌های اوج دفاع از حرم، اصلی‌ترین دغدغه جوانان دهه هفتاد این بود که چرا برای دفاع از حرم ما را نمی‌برید. این تفکر‌ها در میان جوان‌هایمان عظمت است و إن شاءالله به برکت خون شهدا، انقلاب به دست صاحب اصلی خود برسد.

آوایی: دزفول سه بار در جنگ تخریب شد، اما مردم در همان دوران شهرشان را ساختند

سیداحمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی و اولین فرمانده سپاه دزفول خاطرنشان کرد: در زمان جنگ، بنده سپاه دزفول را تشکیل دادم. در آن زمان قبل از شروع جنگ، عوامل عراق در اطراف این شهر فعالیت‌هایی را انجام داده بودند. ما در آن زمان شاهد واردات اسلحه و انفجار خودرو‌های عراقی در شهر بودیم.

وی با اشاره به حضور مردم دزفول در این شهر حتی با وجود بمباران‌های رژیم بعث افزود: مردم دزفول به صورت طبیعی مبارزاتی با دشمن داشتند و برای دفاع از نظام و انقلاب با این دسته از دشمنان برخورد کردند. در هشت سال دفاع مقدس نیز مردم این شهر اقدام به تخلیه شهر نکردند.

آوایی با بیان اینکه خاطرات رزمندگان از پویایی این شهر در آن هشت سال گواهی از حضور جانانه مردم دزفول است، ابراز داشت: شهروندان دزفولی جدا از حضور در خط مقدم جبهه، پذیرای رزمندگان هم بودند. ایستگاه‌های صلواتی بر پا بود و شهروندان امکانات خود را در اختیار رزمندگان گذاشته بودند. می‌توان گفت فرد دزفولی نداریم که جبهه نرفته باشد.

وی حداکثر جمعیت آن روز دزفول را ۱۲۰ هزار نفر توصیف کرد و گفت: شهر دزفول در دوران جنگ لشکر ولیعصر را با بیش از ۱۲ هزار رزمنده داشت و هنگام برخورد موشک به شهر نیز، شهروندان به سرعت کار‌های امدادی انجام می‌دادند.

اولین فرمانده سپاه دزفول اظهار داشت: شهر دزفول در دوران جنگ سه بار تخریب شد. مردم نسبت به ساخت شهر بعد از جنگ صبر نکردند و همان زمان اقدام به ساخت شهر کردند. بعد از جنگ وقتی که وارد دزفول شدیم، علائمی از جنگ در این شهر وجود نداشت.

وی در ادامه گریزی به وضعیت اشتغال و محرومیت این شهر زد و خواستار توجه مسؤولان برای حل این مشکلات شد و تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت اشتغال در دزفول خوب نیست و بیکاری در این شهر بیداد می‌کند، اما تلاش داریم که مشکلات موجود در سد راه کارآفرین‌ها برداشته شود.

رضوانی: لزوم توجه به وضعیت آب و اشتغال‌زایی شهر دزفول

در ادامه غلامحسین رضوانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس خواستار توجه بیش‌تر به مشکلات این شهر و پیگیری مطالبات مردم شهر دزفول شد و درباره مشکل آب این شهر اظهار داشت: آب شهرستان‌ها از جمله شهرستان دزفول در قالب بودجه آب وزارت نیرو یا در مواردی که با وزارت کشاورزی مرتبط شود، رسیدگی و تصویب می‌شود، بنابراین به عنوان طرح مستقل نه فقط برای دزفول، بلکه برای تمامی شهرستان‌ها مجلس به این صورت رسیدگی نمی‌کند.

وی ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت اشتغال شهروندان دزفولی در قالب تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ برای اشتغال‌زایی مواردی را از جمله تسهیلات بانک‌ها برای اشتغال‌زایی پیش بینی کرده‌ایم که پرداخت کنند؛ بنابراین بسته به اینکه کدام دستگاه در کدام شهرستان بهتر بتواند از این امکان استفاده کند، می‌توان در زمینه اشتغال زایی از این موارد استفاده کرد. این موارد جزو وظایف مجریان است، البته ظرفیت قانونی برای اینکه بتوانند از این امکانات استفاده کنند هم فراهم است.

در ادامه سرود «سلام فرمانده» در مراسم بزرگداشت روز دزفول اجرا شد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم با حضور سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عدنان قفله، سرکنسولی سفارت یمن در تهران و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار