سفیر یمن در سوریه:

آتش‌بس آخرین لحظاتش را می‌گذارند/ دستان ما روی ماشه است

«علی‌صبری» با تأکید بر پایبندی نیرو‌های یمنی به آتش بس در صورت پایبندی ائتلاف متجاوز سعودی به آن، گفت: آتش بس لحظات آخرش را سپری می‌کند و دستان ما بر روی ماشه قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ - 27May 2022

آتش بس آخرین لحظاتش را می‌گذارند/ دستان ما روی ماشه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «عبدالله علی صبری» سفیر یمن در سوریه اظهار داشت که «جشن مقاومت و آزادسازی لبنان» عید همه آزادگان این جهان و عید ما مردم یمن نیز هست، زیرا ما در مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی و مبارزه با رژیم اشغالگر یک دست هستیم.

صبری که در حاشیه مراسم سفارت یمن در دمشق به مناسبت روز ملی و وحدت یمن با خبرنگار العهد گفت‌وگو می‌کرد، افزود: حزب الله و مقاومت لبنان زمانی که بر ارتش اشغالگر که خود را شکست ناپذیر معرفی کرد، شکست سختی تحمیل کردند، باعث اعتلای عربگرایی و نام لبنان و مسلمانان شد و مأموریت آزادسازی لبنان را محقق ساخت؛ این در حالی است که ارتش‌های قدرتمند عرب در انجام آن ناکام ماندند.

وی در ادامه سخنانش گفت: به مقاومت اسلامی لبنان و دبیرکل آن جناب سید حسن نصرالله و همه آزادگانی که شگفت‌انگیزترین حماسه‌های قهرمانی را رقم زدند، درود می‌فرستیم.

سفیر یمن در سوریه درباره تحولات کشورش هم گفت: ما در حال نبرد آزادی، حاکمیت و استقلال هستیم، نبردی که فقط با تقویت و تحکیم وحدت در یمن کامل خواهد شد.

صبری با اشاره به آتش بس سازمان ملل در یمن افزود: این آتش بس آخرین لحظات خود را می‌گذراند و با چالش‌های بزرگی روبروست، اما فرصت همچنان فراهم است و اگر ائتلاف متجاوز به تمام مفاد آتش بس پایبند باشد و از نقض آن خودداری کند و برای تداوم آن ضمانت ارائه دهد، ما نیز به آن پایبندیم و در غیر این صورت، دستان ما بر روی ماشه قرار دارد.

گفتنی است این مراسم در منزل سفیر یمن در دمشق و با حضور جمع کثیری از نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک عربی و خارجی از جمله «مهدی سبحانی» سفیر ایران در سوریه و شخصیت‌های برجسته سیاسی سوریه و فلسطین برگزار شد و «عماد علی محمود عباس» وزیر دفاع جدید سوریه نیز در آن حضور داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار