پژوهشگر و فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دهه هفتادی‌ها مشتاق نوشتن از مدافعان حرم هستند

رشیدی مهرآبادی خطاب به نویسندگان عرصه مدافعان حرم و جبهه مقاومت که عمدتاً متولدین دهه هفتاد هستند، گفت: در زمینه تحقیق و پژوهش و نگارش از همان تجربیات متخصصان و نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس استفاده کنند.
کد خبر: ۵۲۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 29May 2022

«میثم رشیدی مهرآبادی» پژوهشگر و نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به وضعین انتشار کتابهای حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: سختی‌ها و مشکلاتی که امروزه برای نوشتن در این حوزه وجود دارد ناشی از فاصله گرفتن از آن سال ها به لحاظ زمانی و کمرنگ شدن خاطرات آن زمان در ذهن مردم است.

وی افزود: ما به خاطر حساسیت‌های زیادی که در این حوزه وجود دارد مجبوریم برخی خاطرات را با چند نفر از همرزمان راوی راستی آزمایی کنیم و به همین دلیل هم کار تا حدودی سخت می‌شود.

نویسنده آثار دفاع مقدس تصریح کرد: مشکل دیگر بنده در نوشتن یکی از کتاب‌های دفاع مقدس این بود که یکی از راویان به دلیل جراحت‌های زمان جنگ مکرر در بیمارستان بستری می‌شد که این موضوع و عدم آمادگی ذهنی راوی، کار را خیلی عقب می‌انداخت.

رشیدی مهرآبادی گفت: با توجه به پرمخاطب بودن کتابهای دفاع مقدس، ما نسبت به این حوزه مسئولیت و حساسیت بیشتری داریم و لذا در جهت ادبی بودن کتاب هم باید تلاش بیشتری کنیم و مجموع این مسائل کار در حوزه دفاع مقدس را سخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از نویسندگان در دهه هفتاد به نوشتن در این حوزه گرایش و علاقه داشتند اما در حال حاضر این جریان به دلیل وجود سختی‌های فراوان کاملاً برعکس شده است و البته در حال حاضر عرصه جدیدی باز شده و آن عرصه مدافعان حرم و جبهه مقاومت است.

این نویسنده آثار دفاع مقدس خطاب به نویسندگان عرصه مدافعان حرم و جبهه مقاومت که عمدتاً متولدین دهه هفتاد هستند،گفت: در زمینه تحقیق و پژوهش و نگارش از همان تجربیات متخصصان و نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس استفاده کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار