دبیر جشنواره مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان خبر داد؛

برگزاری ۲۰۰ رویداد فرهنگی هنری در دهه کرامت

«رجبیان» از اجرای ۲۰۰ رویداد فرهنگی، هنری، ورزشی در سراسر استان در دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۵۲۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ - 28May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «مصطفی رجبیان» دبیر جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید استان هرمزگان با اشاره به برگزاری 15 ساله این جشن، در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: جشن زیر سایه خورشید ابتدا کار خود را با پنج استان آغاز کرد و در حال حاضر در تمام کشور در  ایام دهه کرامت برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن زیر سایه خورشید در حوزه بین الملل افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا توانستیم در 20 کشور دنیا با حضور کاروان خدام این جشن را در دهه کرامت برگزار کنیم. 

دبیر جشن‌های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان با اشاره به میزبانی هرمزگان از 3 کاروان خدام امام رضا(ع) و پرچم متبرک و حضور مبلغین در سال 1401 گفت: برنامه های زیرسایه خورشید با هدف توسعه صحن و سرای حرم رضوی، توسعه و ترویج سبک زندگی و سیره ثامن الحجج در کشور برگزار می شود.

رجبیان با اشاره به برگزاری جشن زیر سایه خورشید از دهم تا بیست و یکم خردادماه در هرمزگان تصریح کرد:  کاروان مرکز شهرستان‌های بندرعباس، قشم، حاجی آباد و بوموسی؛ کاروان شرق شهرستان‌های میناب، جاسک، سیریک، بشاگرد و رودان؛ کاروان غرب نیز شهرستان‌های بندر خمیر، بستک، پارسیان، بندرلنگه، بندرمقام، بندرچارک، کیش، تنب بزرگ و تنب کوچک را پوشش می دهد.

وی با اشاره به بیان اینکه قریب 200 رویداد در این ایام توسط این سه کاروان رقم زده می شود، بیان کرد: دیدار با خانوده شهدا، عیادت از بیماران، حضور در مناطق کم برخوردار، دیدار با خانواده ایتام، محسنین و ایتام سادات، دیدار با نخبگان، حضور در کارخانجات، صنایع، ادارات، کشاورزان، صیادان، ندامتگاه‌ها، مراکز نظامی و..... از برنامه های این ایام است.

دبیر جشنواره مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان با اشاره به اینکه برنامه های دهه کرامت امسال با شعار هرچه دارم از تو دارم، آغاز می شود، ادامه داد:حضور کاروان در مناطق اهل سنت و تشیع ایجاد وحدت و مودت کرده است.

رجبیان با تاکید بر حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های این دهه ادامه داد: طرح محله‌های امام رضایی به مدت 2سال به عنوان الگو مطرح شده که بخش عمده ای از برنامه‌ها حول محور همین محلات اجرا می شود.

وی با اشاره به میزبانی 16 محله بندرعباس از کاروان زیر سایه خورشید اظهار داشت: 19کانون تخصصی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، کتاب و کتابخوانی، خانواده، شهدا، مشاوره و.... تشکیل شده که خدمات متناسب با خود را ارائه می کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار