منابع عربی خبر دادند؛

حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در میدان نفتی «العمر» هدف حمله راکتی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 29May 2022

حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، انفجار‌های مهیب در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه این منطقه را به شدت لرزاند.

در همین ارتباط نیز، کانال «صابرین‌نیوز» در خبری فوری از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در میدان نفتی «العمر» خبر داد.

گفته شده حداقل ۱۲ راکت گراد به پایگاه نظامی آمریکا در این حمله اصابت کرده است.

همچنین «دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن» مدعی شد که این انفجار‌ها نتیجه یک تمرین آتش مستقیم بین ائتلاف نظامی آمریکا و نیرو‌های نیابتی آن، یعنی نیرو‌های سوریه دموکراتیک بوده است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است، هرچند معمولاً ائتلاف هرگونه حمله به پایگاه‌های خود در سوریه را تأیید می‌کند. در صورت تأیید این حمله، این اولین حمله‌ای نخواهد بود که پایگاه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه را طی سال جاری هدف قرار می‌دهد. آخرین حمله تأیید شده به این پایگاه در ۷ آوریل صورت گرفته بود و در آن حمله نیز چهار سرباز آمریکایی مجروح شد و فرماندهی ائتلاف آمریکا این حمله را «عمل خرابکارانه» توصیف کرد.

در اوایل سال جاری میلادی نیز مجموعه‌ای از حملات با موشک و پهپاد چندین پایگاه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال شرق سوریه را هدف قرار دادند.

در عین حال ائتلاف به رهبری آمریکا در چند ماه گذشته نیرو‌های تقویتی زیادی را در العمر و چندین میدان نفت و گاز دیگر در شمال شرق سوریه مستقر کرده است. به نظر می‌رسد واشنگتن مصمم است تا نیرو‌های خود را برای مدت طولانی به بهانه مقابله با داعش در منطقه نگه دارد.

این در حالی است که در موارد متعددی نیرو‌های آمریکایی حاضر در شمال سوریه به دزدی و قاچاق منابع نفتی سوریه متهم شده و دولت دمشق نیز بار‌ها خواستار خروج این نیرو‌ها با وجود شکست داعش شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار