کارشناس مسائل بین‌الملل:

اقدام ایران در توقیف ۲ نفتکش یونانی، در چارچوب ادبیات قدرت انجام شد

ظهروند گفت: اقدام سپاه در توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس در چارچوب ادبیات قدرتی انجام شده که در روابط بین‌الملل حاکم و جاری است.
کد خبر: ۵۲۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ - 30May 2022

اقدام ایران در توقیف ۲ نفتکش یونانی، در چارچوب ادبیات قدرت انجام شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل ظهروند» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی در مورد تحولات اخیر در روابط ایران و یونان و اقدام تنبیهی تهران علیه آتن به خاطر مصادره نفتکش ایرانی و تحویل آن به آمریکا، اظهار داشت: اقدام ایران در متوقف کردن دو نفتکش یونانی را باید در چارچوب ادبیات قدرت که در روابط بین الملل جاری و حاکم است، تحلیل کنیم.

وی با بیان این‌که براساس قوانین بین‌الملل اقدام یونان در مصادره کردن نفتکش ایران و تحویل آن به آمریکا دزدی و برخلاف مقررات بین‌الملل است و با هیچ نرم بین المللی سازگار نیست، افزود: در واکنش به این اقدام ایران به عنوان یک قدرت بین‌المللی و منطقه‌ای در چارچوب ادبیات قدرت و بازدارندگی رفتار کرد و عمل متقابل انجام داد.

 دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این‌که کارشناسان یونانی نیز معترض هستند که اقدام دولت آتن در تحویل دادن نفتکش ایران به آمریکا اشتباه بوده است، افزود: به نظر می‌رسد این کشور‌ها که به صورت یک طرفه اقدام به اجرای تحریم‌های یک جانبه آمریکا می‌کنند، جز ادبیات این چنینی قادر به فهم موضوعات نیستند و ما باید با ادبیات قدرت و بازدارندگی از منافع ایران در عرصه‌های مختلف صیانت کنیم و این راهکاری است که جواب داده است.

وی اضافه کرد: کشور‌ها باید در راستای مقررات بین‌المللی و حق کشتیرانی آزاد رفتار کنند و به بهانه‌های واهی اقداماتی، چون اقدامات دولت یونان را انجام ندهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار