رئیس‌جمهور:

ایستادگی مردم آذربایجان در برابر سلطه‌طلبی بیگانگان زبانزد همگان است

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه ایستادگی مردم آذربایجان‌شرقی در برابر سلطه‌طلبی بیگانگان زبانزد همگان است، گفت: می‌توان از این استان به‌عنوان استان تولید، تجارت و صادرات یاد کرد.
کد خبر: ۵۲۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ - 02June 2022

ایستادگی مردم آذربایجان در برابر سلطه طلبی بیگانگان زبانزد همگان است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان امروز (پنج‌شنبه) در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آذربایجان شرقی دیار ۱۰ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز است و به برکت الهی و اخلاص مردم خود گام‌های بلندی را برداشته و ایستادگی مردم این خطه در برابر زورگویی و سلطه‌گری و نهضت مشروطه و قیام ۲۹ بهمن زبانزد همه است.

وی گفت: این استان حقیقتا در دفاع مقدس خوش درخشیده و سرداران بزرگ اسلام و این خطه نمونه بارز می‌باشند و به راستی این خطه مهد زنان و مردان بزرگ است و علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری و امام جمعه‌های شهید آن به عنوان الگو در جهان هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی افتخارات بزرگی دارد و ظرفیت‌های زیادی هم دارد و ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی آن بسیار بالاست و می‌توان از این استان به عنوان استان تولید، تجارت و صادرات یاد کرد.

وی ابراز کرد: در سفر استانی قرار است نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کنیم که پروژه‌هایی از قبیل راه‌آهن میانه- تبریز بسیاری از معادن، شرایط چرم سازی مواردی هستند که باید حل شود و باید بعد از پروژه‌های نیمه تمام پروژه جدیدی را شروع کنیم و امیدواریم در این کار که جدی این است، پروژه‌های نیمه تمام به یک سامان برسند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه از قبل همه موضوعات استان مورد بررسی قرار گرفته است و با تعامل و مشورت از طریق استاندار و نماینده، ولی فقیه، نمایندگان مجلس و نخبگان لیست بلندی تهیه شده است که در جلسه شورای اداری این کار‌های نیمه تمام به چه شکل خواهد شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور متذکر شد: البته کار‌هایی هم باید در تهران دنبال شوند چراکه این استان همیشه سربلند در امتحان الهی بودند و هیچ جا برای انقلاب کم نگذاشته‌اند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار