قدردانی وزیر خارجه نروژ از کمک‌های ایران به پناهندگان افغانستان

وزیر خارجه نروژ در دیدار علی باقری ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به پناهندگان افغانستان، آمادگی خود را برای سفر به تهران اعلام و از امیرعبداللهیان برای سفر به اسلو دعوت کرد.
کد خبر: ۵۲۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵ - 02June 2022

قدردانی وزیر خارجه نروژ از کمک‌های ایران به پناهندگان افغانستانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در دهمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در اسلو به سر می‌برد، صبح پنجشنبه ١٢ خرداد،‌ با خانم «آنیکن هویتفلت» وزیر خارجه نروژ دیدار کرد.

باقری در این دیدار منافع روابط‌ دوجانبه را در میانه بحران غذا و انرژی در سطح جهانی، فراتر از دو کشور و به نفع کل اروپا خواند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ایران و نروژ باید تلاش کنند تا اراده سیاسی دو کشور به منظور توسعه روابط را با پیوندهای متنوع برای همکاری‌ها تحکیم بخشند.

تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه کاهش مشکلات پناهندگان افغانستانی و مقابله موثر با ریشه‌ها و عوامل ناامنی در افغانستان و منطقه از دیگر موضوعات مطرح‌ شده در این نشست بود.

خانم هویتفلت از کمک‌های چند دهه‌ای و گسترده ایران به پناهندگان افغانستانی تشکر و از گفت‌وگوی جاری بین ایران و نروژ درباره مسائل و مشکلات افغانستان و کمک به رفع مشکلات آنها ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن استقبال و اعلام آمادگی برای سفر به ایران، بار دیگر دعوت خود از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به نروژ و شرکت در مجمع اسلو را تجدید کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار