رییس پلیس پیشگیری فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هوشمندسازی بیش از ۱۵۰۰ گشت انتظامی/ بازجویی از مجرمین به صورت آنلاین برگزار می‌شود

سردار معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه برابر آیین‌دادرسی کیفری ظرفیتی پیش‌بینی شده که تحقیق و بازجویی به صورت آنلاین برگزار شود، گفت: این طرح به صورت آزمایشی در چند استان و کلانتری در حال انجام است و به تدریج گسترش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۸ - 08June 2022

هوشمندسازی بیش از هزار و ۵۰۰ گشت انتظامی/ فرآیند بازجویی از مجرمین به صورت آنلاین برگزار خواهد شدسردار «مهدی معصوم‌بیگی» رییس پلیس پیشگیری فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص تکمیل البسه دوربین‌دار ماموران کلانتری و پاسگاه‌ها اظهار داشت: البسه دوربین‌‌دار ماموران کلانتری یکی از پروژه‌های فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که به مرور در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه عملیاتی شده و قسمت‌های مختلف آن نیز انجام شده است، اما در فرآیند کامل شدن قرار دارد که ان‌شاءالله به مرور کامل خواهد شد.

رییس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه این دوربین البسه پلیس یکی از پروژه‌های قطعی انتظامی کشور است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی انتظامی کشور این است که در ابتدا لباس ماموران کلانتری و پاسگاه‌ها و بعد هم سایر ماموران به دوربین البسه مجهز شوند.

سردار معصوم‌بیگی در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه در استان‌هایی که به صورت آرمایشی اجرایی شده، موفقیت‌آمیز بوده‌است، افزود: بله، مواردی بوده که با استفاده از مستندات دوربین، امر رسیدگی به پرونده دقیق‌تر انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی این روند تکمیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فراجا اولویت‌بندی شده است؛ براساس اولویت‌هایی که وجود دارد فرآیند اجرایی پیش می‌رود و برهمین اساس فرآیند اجرایی دوربین‌دار کردن البسه ماموران کمی زمان‌بر است.

رییس پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: در حال حاضر بحث هوشمندسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در اولویت قرار گرفته است و همانطور که می‌دانید پرونده‌هایی که در بیش از هزار کلانتری و پاسگاه در سطح کشور تشکیل می‌شود به صورت الکترونیک برای دادگاه ارسال می‌شود و این یک ابر پروژه است و در اولویت‌ ما قرار دارد.

سردار معصوم‌بیگی درباره گشت‌های هوشمند گفت: امروز فرآیند هوشمندسازی بیش از هزار و ۵۰۰ گشت انتظامی انجام شده است و این هم از مواردی بود که در اولویت برنامه‌های ما قرار داشت. همانطور که دوربین‌دار شدن البسه در برنامه ما وجود دارد، اولویت‌های دیگری نیز داریم بنابراین روند دوربین‌دار شدن البسه کمی طولانی می‌شود.

وی ادامه داد: برابر آیین‌ دادرسی کیفری یک ظرفیتی پیش‌بینی شده است که این امکان وجود داشته باشد که تحقیق و بازجویی به صورت ویدئو کنفرانس انجام شود. در چند استان و در چند کلانتری مقدمات این فرآیند فراهم شده است و این هم یکی از برنامه‌هایی است که به‌تدریج انجام خواهد شد. این فرآیند یک ظرفیت خوبی است که آیین‌دادرسی کیفری هم در اختیار قوه قضاییه و هم در اختیار پلیس قرار داده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار