کارشناس مسائل سیاسی:

دشمنان به دنبال استحاله در روح انقلاب هستند

معصومی با تصریح بر اینکه دشمن از طریق سخت افزاری به دنبال تغییر نظام نیست، گفت: دشمن به دنبال تغییر در بخش نرم افزاری یا روح انقلاب است و در این راستا در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی و کار می‌کند.
کد خبر: ۵۲۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 08June 2022

دشمنان به دنبال استحاله در روح انقلاب هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «اکبر معصومی» کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» درباره با موضوع بسیج ظرفیت درونی کشور برای افشای دروغ و فریب‌های جنگ روانی دشمن اظهار داشت: رصد برنامه دشمن در حوزه رسانه نشان می‌دهد، دشمنان در وضعیت فعلی به دنبال هویت زدایی هستند و تلاش دارند حقیقت انقلاب را وارونه جلوه دهند.

وی از تلاش دشمن برای تحریف حضرت امام به عنوان روح انقلاب گفت و بیان کرد: آن‌ها تلاش دارند یک چهره جدید و غیر واقعی از امام به جامعه معرفی کنند. همچنین دشمن تلاش می‌کند یک ناامیدی در کشور ایجاد کند و در حقیقت کشور را به سمت یک بن بست هدایت کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در تبیین اهدف اصلی امپریالیسم رسانه‌ای دشمن اظهار کرد: ایجاد حاکمیت ارزش‌های غربی در ایران، مشروعیت بخشی به نظام سیاسی و فرهنگی حاکم در غرب و از بین بردن فرهنگ مستقل کشور‌های جهان از اهداف اصلی دشمنان محسوب می‌شود.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه مقابله با جنگ نرم دشمنان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درک صحیح از واقعیت رسانه‌ای و اهداف دشمنان، بر مقابله با جنگ نرم و افشار دروغ و فریب‌های جنگ روانی دشمنان تاکید دارند. وظیفه عموم مسئولین و جامعه این است که با یک بسیج عظیم در کشور، موضوع جهاد تبیین را به ویژه در راس کار‌ها قرار دهیم.

معصومی در مصاحبه با رادیو گفتگو با انتقاد از عملکرد نهاد‌های مختلف کشور در زمینه مبارزه با دروغ پراکنی‌های دشمنان عنوان کرد: متاسفانه از سوی دولت و به ویژه وزارت ارشاد و همچنین صدا و سیما کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. اساسا برخی از مسئولین اعتقادی به جنگ نرم و تحریف واقعیت از سوی رسانه‌ها ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه دشمن از طریق سخت افزاری به دنبال تغییر نظام نیست، گفت: دشمن به دنبال تغییر در بخش نرم افزاری یا روح انقلاب است و در این راستا در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی و کار می‌کند.

وی با ذکر مثالی در زمینه کار رسانه‌ای دشمنان برای فریب کاری و نامید کردن ایران عنوان کرد: همزمان با ریزش ساختمان در آبادان، یک تیراندازی در یکی از مدارس آمریکا نیز صورت گرفت که ۲۱ قربانی بر جا گذاشت. رصد رسانه‌ای همچون بی بی سی نشان می‌داد این رسانه در مجموع دو بار به موضوع تیراندازی پرداختند، اما درباره آبادان بیش از ۳۰ بار برنامه و خبر منتشر کردند و همچنان نیز به این روند خبری ادامه می‌دهند.

اکبر معصومی بیان کرد: دشمن در حوزه رسانه یک برنامه ریزی و سرمایه گذاری عظیمی کرده است تا بر معنویت و ساختار انقلاب اسلامی غلبه کند و به همین جهت رهبر معظم انقلاب با شناخت و درک این مسائل، به خوبی مسئله جنگ نرم را مطرح کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها