سردار کارگر در نشست شورای معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد؛

لزوم بازشناسی مکتب امام خمینی (ره) جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب/ فضای مجازی ظرفیتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برای اینکه در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با موفقیت گام برداریم، باید مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله تعالی علیه و سیر پیروزی انقلاب اسلامی را بازشناسی کنیم.
کد خبر: ۵۲۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 09June 2022

لزوم بازشناسی مکتب امام خمینی (ره) جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب/ فضای مجازی ظرفیتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (پنج‌شنبه) در نشست شورای معاونین و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مشارکت ویدئو کنفرانسی مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر فرمانده معظم کل قوا در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فرمایشات پر مغز و راهگشای فرمانده معظم کل قوا همواره برای گذار از مسیرهای پرپیچ و خم و تعیین کننده تاریخی و آیندگان موثر و الهام بخش است.

سردار کارگر با اشاره به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: ما برای اینکه در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با موفقیت گام برداریم، باید یک بازشناسی از مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله تعالی علیه و سیر پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر شناخت مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله تعالی علیه عنوان کرد: شناخت مکتب امام خمینی رحمت الله تعالی علیه امروز بستر ساز درخشش روزافزون نظام اسلامی و کسب موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است. بدون تردید همان ارزش‌هایی که موج انقلاب اسلامی را به ساحل پیروزی رساند، همان ارزش‌ها نیز می‌تواند این انقلاب را در برابر طوفان حوادث بیمه کند و چراغ روشنی برای آینده نظام باشد.

سردار کارگر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امام خمینی رحمت الله تعالی علیه روح انقلاب اسلامی و نظام اسلامی هستند و اگر این روح از کالبد عظیم جمهوری اسلامی جدا شود، این کالبد قادر به حرکت نخواهد بود، تصریح کرد: ضد انقلاب‌ها، منافقین و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در زمان حیات حضرت امام رحمت الله تعالی علیه به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی پس از رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بودند و می‌گفتند، پس از رحلت ایشان انقلاب اسلامی از بین می‌رود، اما به کوری چشم دشمنان نظام چون آن روح بزرگ همچنان در نظام جاری و ساری بود نظام هر روز درخشان‌تر از قبل توانست پیش برود و در برابر نقشه‌ها و کید دشمنان پیروز و به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به‌عنوان‌ شاگرد مکتب حضرت امام و فردی با تقوا و ارزشمند توانستند این روح بزرگ را بر کالبد جمهوری اسلامی تزریق کنند و آنرا حفظ کنند، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرمودند که بعضا بنده را با حضرت امام خمینی رحمت الله تعالی علیه مقایسه می‌کنند من فاصله نجومی با حضرت امام دارم و البته ما می‌دانیم که این رویه بزرگان و اولیا خدا است که نسبت به يکديگر تواضع دارند و قطعا وجود و نقش ایشان در تقویت روح ناب اسلام و ارزش‌های مکتب امام در نظام اسلامی بی‌بدیل بوده است.

سردار کارگر بیان داشت: در نظام‌های الهی چون دستورات پروردگار در جامعه جاری و ساری می‌شود؛ مردم تبعیت می‌کنند و اگر چنانچه رهبر الهی از دنیا برود آن خط اصلی و صراط مستقیم نیز باقی می‌ماند. همانطور که در جنگ احد پس از اینکه شایعه رحلت پیامبر اکرم (ص) قوت گرفت و عده‌ای دچار یاس و ناامیدی شدند، آیه‌ای از قرآن نازل شد که حتی اگر پیامبر هم رحلت کردند، اسلام و صراط مستقیم باقی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشاتی که اخیرا داشتند می‌خواستند ما را متوجه کنند که صراط امام خمینی رحمت الله تعالی علیه همچنان با قوت در این کشور پابرجا و جاری و ساری است و وعده‌هایی که ایشان داده بودند، امروز محقق شده است و کشوری که روزی سیم خاردار وارد می‌کرد، امروز توانایی ساخت پهپاد و موشک و.... را دارد و این بیانگر توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم سمپاشی‌ها و فرافکنی‌های دشمنان است.

سردار کارگر گفت: امروز علی‌رغم مشکلات و تحریم‌های ظالمانه دشمنان معدل عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف عالی و قابل توجه است و ان‌شاالله همانگونه که این انقلاب با پشتوانه مردمی به ثمر رسیده است با همین پشتوانه و حمایت تا مقصد اصلی پیش خواهد رفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که امروز دشمنان ما به دنبال هویت‌زدایی از چهره انقلاب هستند، تصریح کرد: معظم‌له در چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز به موضوع تحریف اشاره کردند و فرمودند هر چقدر از دفاع مقدس دور می‌شویم جریان و دست‌های تحریف با شدت بیشتری فعالیت خود را ادامه می‌دهند و ما نیز باید هر دو مسئله را مورد توجه و بررسی قرار دهیم؛ لذا ما باید با بصیرت، شناخت و جهاد تبیین در این عرصه ها با قدرت وارد شویم.

سردار کارگر گفت: امروز جهاد تبیین یعنی اینکه در موضوع تبیین و روشنگری باید جهاد و از خود گذشتگی کنیم و با توان مضاعف و استفاده از فناوری‌های نوین کار را پیش ببریم؛ چراکه امروز دشمن با استفاده از بستر فضای مجازی به‌دنبال تخریب اذهان عمومی ملت ما است پس ما نیز باید از همین بستر و ابزار در جهت تبیین و روشنگری استفاده کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه جهاد تبیین یعنی پس از شناخت و بصیرت باید به روشنگری بپردازیم، افزود: انقلاب اسلامی برای تحقق عدل و از بین رفتن ظلم تحقق یافته است و به روایت تاریخ کشورمان در دوران رژیم پهلوی به استناد خاطرات اسد الله علم و نویسندگان غربی در وضعیت نابسامان به سر می‌برده است.

سردار کارگر گفت: رژیم پهلوی با حمایت انگلیسی‌ها روی کار آمد و با پشتیبانی آمریکایی‌ها تداوم یافت و رژیمی که اینگونه بر سر کار آمده است، قطعا از خود استقلال عمل ندارد و در وابستگی کامل قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: امروز کشور ما به برکت انقلاب اسلامی مستقل و دارای قدرت بازدارندگی و اراده مقابله به مثل است و اگر کسی به ملت ما ظلم کند و دست از پا خطا کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی با آن برخورد می‌کند و نمونه بارز آن توقیف کشتی یونانی است که پس از این اقدام امروز دادگاه یونان حکم بازگشت محموله نفتی را به ایران صادر کرده است. این مسئله نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در مسیر درستی قرار دارد.

سردار کارگر با بیان اینکه شناخت مکتب امام خمینی رحمت الله تعالی علیه از ضرورت‌های گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، بیان داشت: ما در گام نخست باید امام و مکتب ایشان را درست بشناسیم چراکه تأسی از مکتب امام بود که انقلاب را به ثمر رساند، توطئه دشمنان را خنثی کرد و باعث شد دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر بگذاریم. امروز به واسطه مکتب امام خمینی (ره) در این کشور شهیدانی چون سلیمانی‌ها تربیت شده‌اند و به واسطه همین مکتب وحدت و پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون ایجاد شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه افزود: امروز برخی در کشور به فرهنگ منحط غرب تأسی می‌کنند و شعار می‌دهند رژیم پهلوی به کشور خدمت کرده است؛ درحالی‌که تاریخ گویای اقدامات مخربانه آنان است.

سردار کارگر با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از مسئولان خدوم کشور گفت: اگرچه امروز مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما اراده خدمت و مرتفع کردن مشکلات مردم نیز در میان مسئولان نیز وجود دارد، البته این مشکلات امروز دامن گیر بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی نیز شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان و خروج از ریل قطار یزد به مشهد، گفت: اینگونه حوادث مختص به کشور ما نیست و در همه جای دنیا این اتفاقات ممکن است بیافتد؛ اما مهم این است که رئیس جمهور کشور و مسئولان بلند‌پایه فورا در صحنه حاضر می‌شوند و برای برطرف کردن معضلات ناشی از حوادث و کمک به مردم سریعا اقدام می‌کنند.

سردار کارگر دولت فعلی را دولتی زحمتکش خدوم و تلاشگر توصیف کرد و افزود: این دولت در حوزه اقتصاد دست به کار بزرگی زده و قطعا جراحی نیز درد به همراه دارد و اراده مسئولان بر این است که مشکلات مرتفع شود و بویژه به اقشار آسیب پذیر فشار کمتری بیاید. یکی از محسنات این دولت در این است که آینده این کشور را به برجام گره نزده است و فعالیت خود را مطابق با برنامه‌هایش پیش می‌برد و دشمن نیز به همین جهت ناراحت و خشمگین است و لذا همه وظیفه داریم دولت را حمایت کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از مسائلی که امروز دشمن دنبال می‌کند تلاش برای گسترش اعتراضات و دامن زدن به مسائل و ایجاد یأس و ناامیدی است، آنها می‌خواهند این اعتراضات را عمومی کند، درحالی‌که مردم از بدو انقلاب تاکنون سرمایه اصلی این نظام محسوب می‌شوند و امروز مردمی ترین نظام در سراسر دنیا جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه به حضور پررنگ و با شکوه مردم در راهیان نور امسال اشاره کرد و گفت: در راهیان نور امسال مسئولان به نوعی غافلگیر شدند، چراکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مدت کوتاهی از اعلام شدن بازگشایی اردوهای راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.

سردار کارگر دروغ پردازی و پخش شایعات را یکی ديگر از اقدامات دشمن در بستر فضای مجازی عنوان کرد و افزود: وظیفه همه ما این است که در این رابطه افشاگری و روشنگری کنیم و با دروغ پردازی‌ها مقابله کنیم. 

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار