یادداشت/ سیروس فتح‌اله

روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در گرو اجماع جهان اسلام

امت اسلامی باید حفره‌های امنیتی و نقاط آسیب‌پذیر رژیم صهیونیستی را شناسایی و با استفاده از بسیج امکانات، ضربات کاری و موثری به این رژیم وارد کند تا این غده سرطانی به‌زودی از منطقه ریشه‌کن شود.
کد خبر: ۵۲۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۱ - 13June 2022

روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در گرو اجماع جهان اسلامگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ «نفتالی بِنِت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در پیام وئدیویی اعلام کرد که این رژیم در آستانه فروپاشی قرار دارد؛ البته ناگفته نماند که این سخن بنت نوعی تلاش تبلیغاتی برای ایجاد نگرانی در مردم و کسب حمایت آنان برای نجات دولتش از خطر سقوط بود، اما برخی معتقدند که این سخن می‌تواند، حاوی واقعیت‌های موجود در لایه‌های پنهان و آشکار رژیم اشغالگر صهیونیستی هم باشد.

در کنار این سخن بنت، نمی‌توان از آنچه رئیس اسبق سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) گفته به آسانی گذشت؛ چون «تامیر پاردو» رئیس اسبق موساد نیز در اظهاراتی اذعان کرده بود که «رژیم صهیونیستی به دوران زوال خود وارد شده و با توجه به اختلافات بی‌سابقه در داخل کابینه، به سمت پرتگاه می‌رود.» وی نفرت متقابل ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین را یک خطر بزرگ می‌داند و می‌گوید: «در حالی که دشمنان ما منتظر ساعت صفر نابودی ما هستند، ما به کشوری تکه‌پاره تبدیل شده‌ایم.»

البته در این نوشتار، درصدد تایید این پیش‌بینی و تاکید بر فروپاشی رژیم صهیونیستی در ماه‌های آینده نیستیم؛ چرا که فروپاشی کامل رژیم صهیونیستی در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، چیزی است که نمی‌توان با قاطعیت درباره آن سخن گفت، ولی نشانه‌های شروع زوال این رژیم را نیز نمی‌توان انکار کرد که در ادامه به برخی از این گزاره‌ها اشاره می‌شود؛

بحران مشروعیت و امنیت

رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس با دو بحران جدی مواجه بوده است که روند فروپاشی این رژیم را تا حدودی سرعت بخشیده است؛ بحران اول، بحران مشروعیت است، هم در سطح داخلی و هم در سطح بین‌المللی.

بحران دوم؛ بحران امنیت است؛ بحرانی که صهیونیست‌ها را در داخل سرزمین‌های اشغالی نگران کرده است و همین بحران نیز موجب شده است، این روز‌ها پدیده‌ای به نام «مهاجرت معکوس» در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شود که دلیل آن فقط ناامنی مستمر و عدم تحقق رؤیای «رفاه اجتماعی» در سرزمین‌های اشغالی است.

تبعیض قومی و طبقاتی

مسئله بعدی که به نظر تحلیلگران روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است، «تبعیض قومی و طبقاتی» حاکم در این رژیم می‌باشد؛ تبعیضی که در سال‌های اخیر جامعه صهیونیستی را به‌سمت نوعی نارضایتی و بی‌ثباتی سوق داده و البته این روند با توجه کابینه متزلزل نفتالی بنت بیشتر سرعت خواهد یافت.

فقدان هویت ملی

«فقدان هویت ملی» یکی دیگر از گزاره‌های متقن در تسریع روند فروپاشی رژیم صهیونیستی است. بیش از ۷۴ سال از تاسیس این رژیم جعلی می‌گذرد؛ اما این رژیم تاکنون نتوانسته است یک هویت ملی برای خود تعریف کند. مردمی که در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند، پیش از آنکه برای خود هویت اسرائیلی و یا حتی یهودی قائل باشند و به هویت ملی کشوری که از آنجا آمده‌اند، اهمیت می‌دهند.

افول هژمونی آمریکا در منطقه 

«افول هژمونی آمریکا» در منطقه غرب آسیا نیز موضوع دیگری است که روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است، چون تنها کشوری که هم‌پیمان و حامی این رژیم است، آمریکاست. اما این روز‌ها می‌بینیم که آمریکایی‌ها به تدریج منافع خود را در منطقه اقیانوس آرام و شرق آسیا می‌بینند؛ لذا به‌دنبال انتقال مرکز ثقل سیاست‌های راهبردی این کشور هستند که این موضوع امنیت همه‌جانبه رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

اما نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است، این است که این گزاره‌ها نباید دولت‌ها و امت اسلامی را از ادامه مبارزه علیه این رژیم اشغالگر غافل کند؛ اتفاقا امت اسلامی باید از فرصت به وجود آمده در موجودیت این رژیم، بهره‌برداری کند و ضمن شناسایی حفره‌های امنیتی و نقاط آسیب‌پذیر این رژیم صهیونیستی با استفاده از امکانات خود، ضربات کاری و موثری به این رژیم وارد کند تا این غده سرطانی خیلی زود از منطقه ریشه‌کن شود. 

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار