فرمانده سپاه رامسر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

یادواره شهدای ترور و منطقه «هشت بهشت» دالخانی رامسر برگزار می‌شود

خمسیه گفت: یادواره شهدای ترور و منطقه «هشت بهشت» دالخانی رامسر پنجشنبه ۲۶ خرداد در محل یادمان این شهدا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ - 14June 2022

یادواره شهدای ترور و منطقه «هشت بهشت» دالخانی رامسر برگزار می‌شودسرهنگ «محمدرضا خمسیه» فرمانده سپاه رامسر در گفت‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با بیان اینکه این شهرستان در دوران انقلاب اسلامی و مبارزه با کفر و استکبار کارنامه درخشانی دارد، اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن رژیم پهلوی، رامسر همیشه مورد آماج حمله بدخواهان نظام قرار داشت.

وی با بیان اینکه رزمندگان این شهرستان همزمان با حضور در جنگ تحمیلی، در مقابله با منافقین و ضدانقلاب نیز حضور فعال داشتند، افزود: حادثه نفوذ گروهک منافقین به این شهرستان و جنگل‌های دالخانی یکی از حوادث مبارزاتی آن زمان است که در ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ توسط بسیجیان و پاسداران رامسر دفع شد.

خمسیه ادامه داد: در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ تعدادی از بسیجیان به همراه «شمس الله فرجی» مسئول عملیات سپاه شهرستان رامسر در منطقه پیچ هفت شهیدان مورد کمین منافقین قرار گرفتند و هفت نفر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بسیجی «احسان شعبانی ایزکی» تنها بازمانده آن حادثه است، گفت: پس از شهادت این حماسه سازان برای تجلیل و تکریم از مقام این شهدا در محل شهادت‌شان یادمان ایجاد شد و با برگزاری یادواره شهدا یاد این عزیزان گرامی داشته می‌شود.

فرمانده سپاه رامسر با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه شهدایی و در امتداد مسیر شهدای عاشوراست، بیان داشت: همچنین صیانت از انقلاب و آرمان‌های شهدا و نظام جمهوری اسلامی از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا محسوب می‌شود.

خمسیه با تأکید بر ضرورت «جهاد تبیین» در حوزه ایثار و شهادت برای نسل جوان و آینده تصریح کرد: اینگونه مراسم روشنگری و آگاه‌سازی مبانی ارزشمند نظام است و از تحریف جلوگیری می‌کند.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را فرصت مغتنم برای قدردانی و تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا دانست و اظهار داشت: گرامیداشت حماسه سازان و تبیین روحیه ناب شهدا برای نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این مراسم است.

فرمانده سپاه رامسر با اشاره به اینکه در آستانه سیزدهمین دوره برگزاری یادواره شهدای دالخانی قرار داریم، عنوان کرد: این مراسم پنجشنه ۲۶ خرداد ساعت ۱۵ با سخنرانی سردار باقرزاده از فرماندهان جبهه مقاومت و یادگاران دوران دفاع مقدس در محل یادمان این شهدا برگزار می‌شود.

خمسیه تعداد شهدای ترور این شهرستان را ۱۷ شهید اعلام کرد و افزود: از این تعداد هفت نفر در منطقه پیچ هفت شهیدان (هشت بهشت) به شهادت رسیدند و ۵ نفر در نقاط مختلف شهرستان و ۵ نفر در دیگر مناطق استان آسمانی شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ سال این یادمان ملجأ و مأمن عاشقان و دلدادگان است، بیان داشت: از سال گذشته با حضور یک شهید گمنام این محل به نام «هشت بهشت» نامگذاری شده است و برنامه‌ها با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

خمسیه با اشاره به برگزاری پیش برنامه‌های این یادواره گفت: برگزاری مسابقه دوچرخه سواری جایزه بزرگ کشور، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، برپایی عصر شعر و خاطره، مراسم هیئت‌های مذهبی و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار