فرمانده کل سپاه مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای جلوگیری از ظهور تمدن نوین اسلامی/ اقتدار نیروهای آمادی نیروهای مسلح علی‌رغم تحریم‌های دشمن

سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش دشمن در جلوگیری از قوام یافتن تمدن نوین اسلامی گفت: هر چه پیشرفته‌تر شویم وسایل برای استفاده کوچک‌تر و سبک‌تر می‌شود و این در پشتیبانی از نیرو‌ها تاثیرگذار است؛ البته در این شرایط تحریم نیرو‌های آماد شرافتمندانه کار‌ کردند، زیرا در یک شرایط تحریمی‌که همه دروازه‌ها بسته است در حال پشیبانی از نیرو‌ها هستند.
کد خبر: ۵۲۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ - 15June 2022

تلاش دشمن برای جلوگیری از ظهور تمدن نوین اسلامی/ اقتدار نیروهای آمادی نیروهای مسلح علی‌رغم تحریم‌های دشمنبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه صبح امروز (چهارشنبه) در اولین همایش سراسری «آماد و پشتیبانی دفاعی در گام دوم انقلاب» که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین برگزار شد، اظهار داشت: وقتی ما از گام دوم انقلاب سخن می‌گوییم مهم‌ترین ویژگی آن تمدنی بودن است، زیرا از شاخصه اصلی یک تمدن، دارا بودن سطح تفکر و اندیشه و هنر و دانش و فناوری است؛ شاخصه اصلی تمدن یعنی قابلیت ارائه مدل و الگو برای ترسیم هندسه جهان در ابعاد مختلف است لذا با این مشخصات وارد گام دوم می شویم.

فرمانده کل سپاه افزود: تلاش‌هایی که دشمنان علیه ایران انجام می‌دهد برای ممانعت از ظهور تمدن جدیدی است که شعائر آن عدالت، آزادی، کرامت انسان، ارزش‌های اخلاقی و الهی است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: حال وقتی صحبت از آماد و پشتیبانی در گام دوم می‌کنیم عنصر اصلی آن بروز بودن و نو شدن در همه ابعاد است؛ امروز شاهد تغییر سیمای جهان از منظر دانش و فناوری و هنر مدیریت هستیم، زیرا جهان، جهان ارتباط کامل در زمان حقیقی و عصر سیطره پر شتاب نرم‌افزار‌هاست.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز سیمای جنگ‌ها با طلوع فناوری‌های پیشرفته در حال تغییر است و هر پدیده قابل تشخیصی به سرعت منهدم می‌شود لذا آمادی که بر پایه اقلام بزرگ و وسیع باشد در جنگ محکوم به فنا و نابودی است به همین علت همه آماد‌ها به‌صورت توزیعی نه متمرکز در دستور کار قرار گرفته است.

سرلشکر سلامی افزود: در این شرایط ما نیازمند تحرک هستیم یعنی هر چقدر اقلام در انبار‌ها کمتر باشد، مطلوبتر است، چون این کمک می‌کند به اینکه دشمنی که از انوع پهپاد‌ها استفاده می‌کند مجبور می‌شود در چندین نقطه تلاش کند صدمه بزند.

فرمانده کل سپاه با ذکر مثالی در این رابطه توضیح داد: زمانی که عراق به کویت حمله کرد، آمریکا در چنگ با عراق از ۳۷ پلی که از بغداد به سمت کویت وجود داشت ۳۶ پل مورد اصابت قرار داد و چون ارتش صدام بر اساس تمرکز آمادی فعالیت می‌کرد نتوانست نیرو‌های خود را پشتیبانی کند و این عاملی شد تا شکست را بپذیرد؛ پس اخلال آمادی از حمله بیشتر تاثیرگذار است و این یعنی توجه دادن به برنامه ریزی که طی آن آماد از خدمات رسانی قطع نشود به عنوان مثال کندی حرکت روسیه در جنگ با اکراین ناشی از کندی در آماد آن‌هاست.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ویژگی اصلی آماد هوشمندی است و به غیر از این موفقیت امکان‌پذیر نیست، افزود: هر چه پیشرفته‌تر شویم وسایل برای استفاده کوچک‌تر و سبک‌تر می‌شود و این در پشتیبانی از نیرو‌ها تاثیرگذار است؛ البته در این شرایط تحریم نیرو‌های آماد شرافتمندانه کار‌ کردند، زیرا در یک شرایط تحریمی‌که همه دروازه‌ها بسته است در حال پشیبانی از نیرو‌ها هستند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها