بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس:

وزارت خارجه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها مطابق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کند

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نامه‌ای با اشاره به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار انطباق مواضع و سیاست‌های وزارت امورخارجه با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مطالبات ملت شریف ایران شد.
کد خبر: ۵۲۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 17June 2022

وزارت خارجه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها مطابق رهنمود‌های رهبر انقلاب عمل کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس طی نامه‌ای با اشاره به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان خواست قاطعانه در برابر هرگونه زیاده‌خواهی طرف‌ها و سازمان‌های غربی ایستاده و از حقوق به حق ملت ایران دفاع کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ما نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای درست کنیم؛ نه به خاطر اینکه آمریکا از این ناراحت می‌شود؛ عقیده‌ی خود ما این است. ما اعتقاد داریم که سلاح هسته‌ای جنایت بر بشریت است و نباید تولید شود؛ آنچه هم که در دنیا هست، باید محو شود و از بین برود؛ این عقیده‌ی ماست.

امام خامنه‌ای مد ظله العالی

بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی ۲۸/۱۱/۱۳۹۱

جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان

وزیر محترم امور خارجه

سلام علیکم

ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت امام رضا (علیه السلام) و دهه کرامت و همچنین عرض خدا قوت حضور شما و اعضای تیم مذاکره کننده وزارت امور خارجه ایران در باب فعالیت مستمر در ابعاد مختلف عرصه دیپلماسی نظیر دیپلماسی درمان و واردات واکسن، دیپلماسی انرژی در انعقاد قرارداد سوآپ گازی، بهبود همکاری‌های منطقه‌ای نظیر عضویت در پیمان شانگ‌های و همچنین احقاق حق ملت ایران با وصول بخشی از طلب‌های به ناحق مسدود شده توسط دولت انگلیس در سال اول دولت سیزدهم، از زحمات کارکنان آن وزارتخانه نهایت تشکر را داریم.

در روز‌های اخیر باردیگر ماهیت فنی و حقوقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تصویب قطعنامه‌ای دیگر برعلیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به چالش کشیده شدکه باز هم ماننده گذشته نقش لابی صهیونیستی در تصویب آن هویدا بود. درحالی که ایران تنها کشوری است که بیشترین نظارت‌ها را بر مسئله هسته‌ای خود پذیرفته است و به نقل کارشناسان آژانس همکاری ایران همواره در سطح مطلوبی قرار داشته است، تصویب چنین قطعنامه‌هایی توسط شورای حکام پذیرفتنی نیست. باتوجه به رسالت بسیج دانشجویی در مطالبه گری علمی و انقلابی، لذا لازم است نکات زیر در باب حمایت از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای و ادامه همکاری با آژانس مورد نظر قرار گیرد:

۱- از آنجا که به فتوای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) کاربرد سلاح‌های هسته‌ای و هر گونه سلاح کشتار جمعی حرام است و چارچوب صلح آمیز بودن تلاش‌های علمی محققان هسته‌ای همواره حفظ می‌شود لذا لازم است از حق طبیعی ملت شهید پرور ایران و تلاش فرزندان و دانشمندان این ملت در این صنعت مهم و حیاتی در مجامع بین المللی با جدیت دفاع شده و به هیچ سازمان بین المللی و هیچ دولت بیگانه‌ای اجازه داده نشود تا نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران داستان سرایی کرده و به واسطه آن خط ایرانی هراسی را پیگیری کند.

۲- با توجه به اینکه ایران تا کنون در موارد مختلف و درسطوح مطلوبی همکاری خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی پیگیری کرده است و بیشترین نظارت‌ها را بر مسئله هسته‌ای خود پذیرفته است، تصویب این چنین قطع نامه‌هایی دیگر قابل قبول نیست و انتظار میرود به عنوان واکنش طبیعی و به منظور صیانت از منافع ملت ایران سطح این همکاری‌ها و نظارت‌ها کاهش یابد.

۳- از آنجا که تصویب هرگونه قطعنامه‌ای درسطح بین المللی نیاز به اجماع جهانی دارد و قطعنامه اخیر نیز همانند گذشته از این همراهی برخوردار نبوده است، بار دیگر مشخص شد این سیاسی کاری‌ها که منشا آن همواره از لابی‌های صهویونیستی بوده است دیگر تجمع و تشکل ملت‌های جهان را همراه خود نمی‌بیند و این نشانه روشنی تضعیف هژمونی آمریکا در سطح بین المللی است و این مهم جز با مقاومت ملت شریف ایران دربرابر جنگ تحمیلی اقتصادی و مقاومت تیم مذاکره کننده در برابر خواسته‌های نامشروع و زیاده خواهی آمریکا و کشور‌های اروپایی در مذاکرات هسته‌ای بدست نیامده است. پس لازم است غربگرایان داخلی که همچنان گمان می‌برند که قول آمریکا قول است و دست دادن با شیطان به خیر ملت ایران است به مسیر انقلاب بازگشته و ضمن اعلام برائت از آمریکا، قطعنامه اخیر را که برعلیه ملت مسلمان ایران است محکوم کنند.

۴- لازم است نهاد‌ها وسازمان‌های امنیتی با توجه به موضع گیری‌های اخیر مقامات رژیم منحوس اشغالگر قدس و تحرکات مشکوک آن‌ها در منطقه و همچنین فعالیت‌های بین المللی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به تلاش و مجاهدت مخلصانه خود در حفظ امنیت دستاورد‌ها و دانشمندان نخبه صنایع حیاتی همچون هسته‌ای، هوافضا و ... ادامه داده و با هوشیاری توطئه‌های دشمنان این نظام مقدس را خنثی نمایند.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اعلام می‌دارد این تشکل بنا بر رسالت انقلابی و مکتبی خویش خواستار انطباق مواضع و سیاست‌های وزارت امورخارجه با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و مطالبات بروز ملت شریف ایران است و انتظار دارد این نهاد انقلابی قاطعانه در برابر هر گونه زیاده خواهی طرف‌ها و سازمان‌های غربی ایستاده و از حقوق به حق ملت ایران دفاع نماید.

- فلا غالِبَ لَکُم؛ هیچ کس بر شما غلبه نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار