یادداشت/ سیروس فتح‌اله

وحشت سرویس اطلاعاتی آمریکا از انتقام خون سردار سلیمانی

عزم ایرانی‌ها برای گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی نه‌تنها وحشت و نگرانی سرویس اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را دوچندان کرده، بلکه زندگی عاملان و آمران این جنایت بشری را نیز سراسر کابوس کرده است.
کد خبر: ۵۲۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 20June 2022

وحشت سرویس اطلاعاتی آمریکا از انتقام خون سردار سلیمانیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا که بعد از ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌عنوان یکی از آمران اصلی این جنایت، در کابوس ناتمام انتقام خون سردار رشید اسلام از سوی ایرانی‌ها به سر می‌برد، هر از گاهی از روی وحشت و استیصال اقدام به لفاظی‌هایی تکراری علیه ایرانی‌ها می‌پردازد.

اخیرا نیز در ادامه این لفاظی‌ها، شبکه شبه‌رسانه‌ای سعودی با عنوان «العربیه» به او فرصت داد تا مجددا ادعا‌های بی‌اساس خود را علیه ایران تکرار کند.

پمپئو در این مصاحبه مدعی شد: «ژنرال سلیمانی در حال طراحی برای کشتن ۵۰۰ آمریکایی بود، ما این فرصت را داشتیم که این طرح را خنثی کنیم و آن را انجام دادیم.».

اما چرا پمپئو هر ازگاهی اقدام به اینگونه اظهارنظر علیه ایران، اعتراف به ترور سردار سلیمانی و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران می‌پردازد؟

اخیرا گزارش‌هایی در رسانه‌های جمعی منتشر می‌شود که براساس این گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد، پمپئو احتمالا یکی از نامزد‌های جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ باشد و برهمین اساس مثل ارباب تروریست خود، ترامپ به‌دنبال دوشیدن اعراب مخصوصا سعودی‌ها است تا شاید با انتقاد از سیاست خاورمیانه‌ای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و انفعال او در قبال برنامه‌ای هسته‌ای ایران، حمایت مالی سعودی‌ها را برای پیروزی در انتخابات درون‌حزبی جذب کند.

اما پمپئو که از زمان ترور سردار سلیمانی، یک لحظه هم از بیم انتقام خون سردار توسط ایرانی‌ها آسوده خاطر نیست و وضعیت جسمانی و رفتار‌های غیرمعمولی او نشان می‌دهد که در وحشت مطلق گذران عمر می‌کند، چرا با این حال، از ناتوانی ایران در انتقام خون سردار سلیمانی سخن می‌راند!

آیا پمپئو حمله موشکی ایران به عین‌الاسد، حملات موشکی و پهپادی گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه و تصویب اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را فراموش کرده، یا خود را به خواب زده است؟

خیر! ظاهرا نه فراموشی در کار است، نه خود را به خواب زده است؛ چرا که نزدیک به دو سال است که پمپئو از بیم انتقام، از خاک آمریکا خارج نشده و علی‌رغم لفاظی‌های بی‌اساس به وعده انتقام ایرانی‌ها باور دارد و لفاظی‌هایش نیز از سر استیصال و وحشتی است که کل وجودش را فراگرفته است و می‌بینیم که التماس می‌کند، دولت بایدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو نکند و پولی به آن‌ها ندهد، چون تصور می‌کند، ایرانی‌ها از این پول برای انتقام خون سردار سلیمانی استفاده خواهند کرد؛ این در حالی است، انتقام سردار سلیمانی نیاز به پول و بودجه ندارد و مثل روز روشن است که دوستداران سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسبی دیر یا زود، طرح انتقام خون پاک ایشان را عملی خواهند کرد.

هرچند با بررسی روند اخراج آمریکا از منطقه که به‌عنوان هدف راهبردی ایرانی‌ها در گرفتن خون سردار سلیمانی محسوب می‌شود، به این نتیجه پی می‌بریم که برنامه‌های محور مقاومت و در رأس آن ایران، برای بیرون راندن آمریکایی‌های اشغالگر از منطقه، به‌صورت منظم در حال انجام است و دور نیست که خروج خفت‌بار آمریکایی‌ها از افغانستان، در عراق، سوریه و خلیج همیشه فارس نیز به زودی تکرار و در تاریخ ثبت خواهد شد.

پس لفاظی‌های بی‌اساس قاتلان سردار سلیمانی نه‌تنها عزم ایرانی‌ها و متحدانشان را در گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی سست نمی‌کند، بلکه روز به روز آن‌ها را در گرفتن انتقام مصمم‌تر از گذشته و وحشت را در جان سرویس اطلاعاتی و امنیتی آمریکا دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار