نقد فیلم/ رسول حسنی

«هناس» راهبردی فرهنگی، در جنگ ترکیبی

ثبت اقتدار علمی نظام اسلامی که نتیجه تلاش مجاهدانه دانشمندان ایرانی در حوزه‌های مختلف است، نیازمند ورود اصحاب فرهنگ و هنر است، فیلم سینمایی «هناس» نیر آزمونی در جبهه فرهنگی برای به تصویر کشیدن یکی از چهره‌های علمی ایران اسلامی است.
کد خبر: ۵۲۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵ - 20June 2022

«هناس» راهبردی فرهنگی در جنگ ترکیبی استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به این درجه از اقتدار راه پر فراز و نشیبی طی کرده است و در کنار محرومیت‌ها موفقیت‌های پر شماری به دست آورده است.

کسب این موفقیت‌ها بدون حضور مردان و زنان متعهد در میدان نظامی، اقتصادی، سیاسی و علمی امکان‌پذیر نبود. نکته مهمی که در این میان مطرح است ثبت این موفقیت‌ها است که می‌تواند باعث انعکاس اقتدار ایران اسلامی در سطح جهان شود. اگر چه اقتدار ایران اسلامی دچار شکست نخواهد شد اما نباید از آتش‌افروزی‌های معاندان نظام اسلامی که هدفی جز هدم این اقتدار ندارند غافل شد.

یکی از موثرترین اقدام‌ها در این مسیر حضور حداکثری اصحاب فرهنگ و هنر است. این قشر از جامعه که مسلح به ابزار رسانه هستند بهتر از هر گروه دیگری می‌توانند مرزهای اقتدار ایران اسلامی را گسترش دهند. فیلم سینمایی «هناس» یکی از اولین تلاش‌ها برای ثبت راهی است که ایران اسلامی را در حوزه علمی به اقتدار رساند. این فیلم به کارگردانی «حسین دارابی» و نویسندگی «احسان ثقفی» و «مهدیه عین‌اللهی» و تهیه‌کنندگی «محمدرضا شفاه» است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد.

«هناس» روایت بخشی زندگی «داریوش رضایی‌نژاد» از شهدای هسته‌ای ایران است. این فیلم با همه ضعف‌ها و قوت‌هایی که دارد، از این جهت اهمیت دارد که آغازگر مسیری تازه در سینمای ایران است که به شدت به آن نیازمند هستیم.

آثاری مانند «هناس» راهبردی فرهنگی در جنگ ترکیبی است که باید مورد حمایت جدی همه فعالان حوزه فرهنگ و هنر قرار بگیرد. قرار نیست در این دست از آثار به مثابه تریبونی برای تبیین مواضع نظام استفاده کرد و به واسطه آن شعار داد. اگر فیلمی مانند «هناس» بتواند نام شهید رضایی‌نژاد را در جامعه مطرح کند و از این شخصیت قهرمانی برای نسل امروز خلق کرد کافی است.

در میان خیل آثار ضد ایرانی که متاسفانه به دست فیلمسازان خودی ساخته می‌شود و با سیاه‌انگاری و مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی سعی در کسب جوایز بین‌المللی دارند، «هناس» می‌تواند یک هوای تازه باشد. هوای تازه‌ای که در تجربه‌های بعد باید فضای گسترده‌تری را دربربگیرد.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار