وصیت‌نامه شهید «ذبیح الله جوانمرد»:

همه ما در معرض امتحان الهی قرار داریم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «ذبیح الله جوانمرد» آمده است: همه ما در معرض امتحان الله قرار داریم و باید سعی کنیم از این امتحان سرافراز بیرون آییم.
کد خبر: ۵۲۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ - 20June 2022

همه ما در معرض امتحان الهی قرار داریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«ذبیح الله جوانمرد» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «سوادکوه» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«ذبیح الله جوانمرد» فرزند «خضرالله» شانزدهم مرداد ۱۳۵۱ در شهرستان سوادکوه به دنیا آمد و در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۶۶ در ماووت عراق به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

شما خانواده محترم را به کاری دعوت و توصیه می‌کنم که خودم از انجام آن عاجز بودم و آن همان تقوا و پرهیزگاری است که خداوند می‌فرماید در زندگیتان پیشه کنید.

برادران و خواهران انقلابیم تنها تقاضای ما از شما، رعایت شئون اسلام است؛ ما فریاد می‌زدیم که زن در اسلام زنده، سازنده و رزمنده است، ولی به شرط آن که با حجاب خویش تو سری محکمی بر سر آمریکا و ایادی او و ضدانقلابیون بزند و با حجاب خویش پاسدار خون شهدا باشد و سنت زهرا را حفظ کند.

برادر عزیز! اگر من شهید شدم افتخار خیلی بزرگی است هم برای شما و هم برای من؛ به هیچ وجه ناراحت نباشید و گریه هم نکنید، ما در معرض امتحان الله قرار گرفته‌ایم و باید سعی کنیم از این امتحان سرافراز بیرون آییم و این سرافرازی در شهادت پنهان است و خلاصه ناراحت نشوید و مبادا که شهادت من باعث شود که در درس خواندن تلاش به خرج ندهید و درستان را به طور احسن بخوانید.

بر طبق احساس مسئولیت نسبت به اسلام و وطن خود و فرمانبرداری از فرمان امام عزیزمان و با وصیت شهیدان مبنی بر این که راهشان را ادامه بدهیم، برای رضای خدا راهی جبهه می‌شوم و امیدوارم که در این راه کمکی به اسلام کرده باشم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار